Hva løpere kan lære deg om slanking

0
48
Hva løpere kan lære deg om slanking

Løping eller jogging kan være en effektiv form for slanking, der du slipper å sulte deg eller å gå på helseskadelige slankekurer med pulver og piller. Lær hvordan!

Treningsprogram for å gå ned i vekt

For at du skal ha best utbytte av løping som slanking, bør du følge et enkelt og fleksibelt treningsprogam. Det vil gjøre det enklere for deg å gjennomføre mest mulig effektiv løpetrening, for at du skal raskt ned i vekt. Du vil til enhver tid vite hva du skal trene, hvor mye og med hvilken intensitet. Å trene med variert intensitet er viktig for at du skal sikre en høy forbrenning av kalorier og fett. Du vil forbrenne mer kalorier med løpetrening med høyere intensitet, og mer fett med trening med lavere intensitet. Et treningsprogram for å gå ned i vekt raskt er variert og fleksibelt, slik at du enkelt kan gjøre justeringer om nødvendig. Treningsprogrammet har en overvekt av trening med lav intensitet.

Hvor ofte bør man jogge for å gå ned i vekt

Å trene regelmessig er viktig når du trener løping for å gå ned i vekt raskt. Du bør jogge annenhver dag for å sikre at du opprettholder en høy forbrenning. Hvis du synes det er mye, kan gjennomføre kortere treningsøkter. Treningsøkter som ikke er lenger en 5-10 minutter kan ha god effekt, og sikre høyere forbrenning. Hvor ofte man bør jogge for å gå ned i vekt henger også sammen med hvilken intensitet du trener. Jogging er vanligvis trening med lav intensitet, og kan bidra til økt fettforbrenning.

Styrketrening og slanking

Det å styrke muskulaturen er også viktig når du ønsker å gå ned i vekt. Du kan gjennomføre styrkeøvelser med kroppen som belastning, eller trene løping i motbakker. Å gå ned i vekt med kun styrketrening vil ikke være like effektivt som når du kombinerer styrketrening med utholdenhetstrening. Ha som mål å gjennomføre styrkeøvelser et par ganger i uka.

Relaterte artikler:

Løping for vektnedgang

Ned i vekt med trening