Hva bør man spise etter trening for å gå ned i vekt

0
19
Hva bør man spise etter trening for å gå ned i vekt
Foto: Adobe Stock

Å øke metabolismen kan hjelpe deg med å gå ned i vekt. Vi har flere matvarer som viser seg å øke forbrenningen etter trening.

Hva bør man spise etter trening for å gå ned i vekt?

Imidlertid er de fleste «fettforbrennende» tilskudd på markedet enten utrygge, ineffektive eller begge deler. Her er noen sunne matvarer som hjelper deg med å forbrenne fett.

Fet fisk

Fet fisk inneholder omega-3 fettsyrer som kan fremme vekttap. Fisk er også rik på protein, noe som hjelper deg med å føle deg mett, og øker stoffskiftet under fordøyelsen.

Artikkelen fortsetter under annonsenSommerdeal - 70% rabatt!

Kaffe

Kaffe inneholder koffein, som har vist seg å forbedre mental og fysisk ytelse, i tillegg til å øke metabolismen.

Egg

Egg er en proteinrik mat som kan bidra til å redusere sult, øke metthet, øke fettforbrenningen og beskytte hjertets helse.

Kokosnøttolje

Kokosnøttolje er rik på MCT-er, noe som kan øke metabolismen, redusere appetitten, fremme fetttap og redusere risikofaktorene for hjertesykdommer.

Grønn te

Grønn te inneholder koffein og EGCG, som begge kan øke metabolismen, fremme vekttap, beskytte hjertets helse og redusere risikoen for kreft.

Eplecidereddik

Eplecidereddik kan bidra til å undertrykke appetitten, fremme tap av magefett og redusere blodsukkeret og insulinnivået.

Olivenolje

Det ser ut til at olivenolje reduserer risikoen for hjertesykdommer, fremmer følelser av fylde og øker stoffskiftet.

Relaterte artikler:

Mat etter trening for å gå ned i vekt

Beste måten å gå ned i vekt på

Annonse fra ICEIphone SE med opptil 2000 kr rabatt!