HIIT trening når du går tur

0
41
HIIT trening når du går tur

Er du i dårlig form og ikke i stand til å løpe eller gjennomføre annen trening med høyintensitet intervaller, er det fullt mulig å gjennomføre HIIT trening med å gå tur.

Trene HIIT når du går tur

Det passer ikke for alle å løpe, sykle eller gjennomføre andre former for utholdenhetstrening. Det trenger du heller ikke. Så lenge du greier å få opp pulsen skikkelig, tilnærmet maksimal intensitet, er det fullt mulig å gå tur for å oppnå dette. HIIT intervaller med å gå tur vil gi tilnærmet like god effekt, som når du gjennomfører HIIT gjennom andre typer utholdenhetstrening, forutsatt at du får opp pulsen tilsvarende. Det er likevel ikke sikkert at denne type trening passer for deg, dersom du er i dårlig form. Likevel, så lenge du er frisk og motivert, er det ingenting i veien for å gjennomføre HIIT intervaller med å gå tur.

Hvordan gjennomføre HIIT trening når du går tur

Som for løping, kan det å gjennomføre HIIT trening i motbakker også være effektivt når du går tur. Finn deg en bratt motbakke på 5-7 grader helning, og gjennomføre HIIT intervaller på alt fra 20-40 sekunder. Mellom hvert HIIT intervall går du med moderat intensitet halve tiden som det tok å gå HIIT intervallet. Gjennomføre HIIT intervaller til du ikke orker mer. Når du er i dårlig form, er ikke HIIT trening det du bør gjennomføre mest av. Gjennomføre HIIT intervaller med å gå tur når du føler for det, men ikke oftere enn annenhver uke.

Relaterte artikler:

HIIT trening for nybegynnere

Helseeffekter av HIIT intervaller