Hemmeligheten bak slanking

0
228
Hemmeligheten bak slanking

Er du lei av å sulte deg selv i måneder, for så å gå like mye eller mer opp igjen etter kort tid? Lær hvordan du skal nå idealvekten din og opprettholde vekten.

Hva er slanking og hvorfor slanke seg

Slanking er gjerne noe du iverksetter når du har noen kilo for mye du ønsker å bli kvitt. For å slanke deg er du nødt til å ha et inntak av kalorier som er mindre enn uttaket, som er det du forbrenner. Utfordringen med restriktive dietter der du skal leve på et minimum av kalorier, eller slankekurer i pulver eller pilleform, er at slankekuren i seg selv løser ingenting. Slanking på denne måten kan få deg ned i vekt, ja, men tar ikke tak det virkelige problemet, som ofte er usunne matvaner og en inaktiv livsstil. Å gjennomføre ekstreme slankekurer der du sulter deg selv eller tar piller eller pulver kan være direkte skadelige, og sannsynligheten for at du går opp igjen i vekt, kanskje enda mer enn du hadde i utgangspunktet, er stor.

Slanking som virker

Glem alt du har hørt om ekstreme dietter og slankekurer, og gjennomføre slanking på en måte som virker. Gjennom regelmessig trening vil du sakte, men sikkert nå din idealvekt, og oppnå det som er tilnærmet umulig med ekstreme slankekurer; Opprettholde vekten du ønsker. Du trenger ikke trene mye, bare du trener regelmessig. Du kan faktisk jogge 5-10 minutter, og likevel ha god effekt ved at du øker og opprettholder forbrenningen, slik at du kan gå ned i vekt. Dette er noe de aller fleste kan greie. Trene annenhver dag, slik at du får tilstrekkelig med restitusjon. Etter hvert når du blir i bedre form, kan du øke treningsmengden gradvis. Ha som mål å trene variert med vekslende intensitet. Å variere treningen med lav, moderat og hard intensitet er viktig, fordi det vil både stimulere forbrenningen av kalorier og fett. Trening med høyere intensitet vil forbrenne flere kalorier, mens trening med lavere intensitet vil forbrenne mer fett. For at du skal greie å oppretteholde et aktivt liv gjennom trening, er det viktig at du alltid trener med utgangspunkt i ditt nåværende formnivå, og ikke belaster mer enn det kroppen din til enhver tid tåler. I tillegg til å gå ned i vekt, vil du ha en formutvikling der der formkurven din peker oppover. Du vil også redusere risikoen for å bli skadet. Du skal gjøre trening til en rutine, og det vil nødvendigvis ta noe tid. Det er derfor viktig at du trener på en måte som bidrar til å opprettholde motivasjonen. Hemmeligheten bak slanking er å trene på en måte som gjør trening til en livsstil. Når trening først har blitt en rutine, slipper du at hver treningsøkt blir en kamp. Du trener fordi du har lyst, ikke fordi du må.

Spise seg slank

Trening i seg selv vil uten tvil ha en slankende effekt, og hvis du i tillegg har en matplan du gjennomfører der målet er å spise sunt, vil det bidra ytterligere til at du går ned i vekt. Å spise seg slank er ikke tull. Du må spise mye grønnsaker, belgfrukter, frukt, bær og nøtter, i tillegg til grove kornprodukter. Drikk mye vann, og styr helt unna søte drikker, også juice. Kunstige søtningsstoffer er verre enn sukker, så unngå dette også. For å få i deg nok proteiner kan du spise kylling, fisk og egg. Å spise seg slank gjennom et sunt kosthold vil sammen med trening være den beste måten å slanke seg på. Du kan spise deg god og mett, og unngår å måtte sulte deg selv. Hemmeligheten bak slanking er å legge om livsstilen permanent. Først da kan du greie å ha en varig vektendring, uten tilbakefall og jo-jo slanking som ingen ende tar.

Relaterte artikler:

Hvorfor slanking ikke fungerer

Slanking – En enkel metode som fungerer for alle

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her