Havregryn slanking

0
82
Havregryn slanking

Mange dietter, inkludert havregryndietten, er basert på å spise én type mat. Havregryndietten innebærer å spise bare eller for det meste havregryn.

Havregryn slanking

Til å begynne med innebærer havregryndietten å spise havregryn til alle måltider. Dietten er ofte delt inn i faser:

Fase 1

Den første fasen av havregryn dietten innebærer vanligvis å spise havregryn til tre måltider om dagen. Havren skal være hel i stedet for lettkokt, fordi lettkokt havre kan være tilsatt sukker. Noen mennesker inkluderer også frukt i denne fasen.

Fase 2

Den andre fasen av kostholdet innebærer å spise havregryn i tre måltider om dagen og legge til en halv kopp frukt eller rå grønnsaker til hvert måltid.

Fase 3

I den tredje fasen kan en person gjenoppta et regelmessig, sunt kosthold, men ett måltid bør være havregryn. En person kan tilsette frukt, nøtter og naturlige smakstilsetninger i havregryn for å forbedre smaken. Talsmenn for kostholdet beskriver det som en enkel, billig og effektiv måte å gå ned i vekt på.

Potensielle fordeler med havregryndietten

Talsmenn for kostholdet hevder at det gir fiber, kalorier og vitaminer som en person trenger for å opprettholde energi mens han eller hun går ned i vekt. Kostholdet kan imidlertid være begrensende. Havregryn er næringsrik når en person spiser den med måte. Havre inneholder en type fiber som kalles beta-glucan, som kan bidra til å redusere kolesterolnivået mens du styrker immunforsvaret. Havregryn er et godt alternativ til frokost, fordi det kan hjelpe en person til å føle seg mett i lang tid. Imidlertid gir det ikke næringsstoffene som en person trenger daglig. Dette gjør havregryndietten til en dårlig strategi for langsiktig vekttap.

Fungerer havregryn dietten?

Å følge havregryndietten vil være utfordrende, fordi det ikke gir kaloriene som en person trenger for å føle seg mett og energisk. Mennesker på kostholdet kan føle seg syke, kvalme og trette. Det kan også hende at en person kan gå ned i vekt, men de vil sannsynligvis ha problemer med å holde denne vekten av etter at de går tilbake til de vanlige spisevanene.

Risiko med havregryndietten

Nyrestein er en potensiell risiko for ekstreme dietter. Havregryndietten kan være potensielt skadelig for en persons helse. Som andre dietter som fokuserer på en enkelt type mat, er havregryndietten svært ubalansert med tanke på ernæring. Kostholdet lover raskt vekttap, men er ingen sikker diett å følge. Ingen forskning støtter bruken.

Mulige risikoer for havregryn dietten og andre kjepphest dietter inkluderer:

  • problemer med å opprettholde vekttap
  • gikt
  • nyrestein
  • økt risiko for kroniske helseproblemer, som hjertesykdommer, høyt blodtrykk, osteoporose og kreft

I stedet for å prøve en ensidig diett, bør en person snakke med en lege eller kostholdsekspert om effektive og sikre måter å gå ned i vekt på. En lege kan hjelpe en person med å etablere sunne mål. Et kosthold kan hjelpe en person til å gå ned i vekt hvis det inkluderer en rekke magre proteiner, frukt, grønnsaker, fullkorn og sunt fett. Det er også mer sannsynlig at en person holder seg til et sunt og variert kosthold, noe som vil hjelpe dem å opprettholde vekten sikt.

Relaterte artikler:

Senk blodsukkeret gå ned i vekt

Lavkarbo for å gå ned i vekt

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her