Gerilja intervaller på mølle

0
28
Gerilja intervaller på mølle
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Å trene bare 12 minutter geriljaintervaller på mølle kan gi de samme eller bedre resultater enn å trene 60 minutter med moderat intensitet. Lær hvordan!

Jeg vet at du må lure på hvordan det kan være sant? Er dette en annen uhjelpsom og ineffektiv snarvei å trene som ikke gir deg bedre form enn du er i nå?

12 minutter geriljaintervaller på mølle

  • Oppvarming i 4 minutter
  • Geriljaintervaller 8 minutter: Sprint i full hastighet i 20 sekunder, hvile i 10 sekunder og gjenta til det har gått 8 minutter.

I hovedsak vil du bare jobbe med full kapasitet i fire minutter med geriljaintervaller på mølle. Lurer du på hvordan trening med full kapasitet energi over så kort tidsrom kan forbrenne like mye eller mer kalorier enn en 60 minutters treningsøkt med moderat intensitet? Svaret er at den økte kaloriforbrenningen som kommer fra trening med høy intensitet. Med denne metoden kommer mesteparten av kaloriforbrenningen din etter at treningen er fullført. Høyintensiv trening øker oksygenforbruket og kalorier som forbrennes etter trening, i større grad enn trening med moderat intensitet. Det er imidlertid begrensninger for dette programmet. Siden vekttap kommer fra en kombinasjon av intensiteten og varigheten av en treningsøkt, må du innse at det bare er en gitt mengde kalorier du kan forbrenne på fire minutter med trening; uansett hvor intens.

Det er viktig å merke seg at geriljaintervaller bør brukes i tillegg til, men ikke i stedet for, din nåværende treningsrutine. Når du har lite tid til trening, vil det å integrere geriljaintervall på tredemølle hjelpe deg med å maksimere innsatsen. En 30-minutters økt kan omfatte 12-minutters geriljaintervaller, samt ordinær intervalltrening i de resterende 18 minuttene.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Relaterte artikler:

Hvordan trene gerilja intervaller

Gerilja kardio treningsprogram

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!