Gerilja intervall

0
195
Gerilja intervall
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

5 999,-

9 999,-

HELKROPPSTRENING HJEMME MED SCHWINN AIRDYNE AD2!

40% RABATT!

Å gjennomføre 12 minutter med gerilja intervall om dagen, kan gi enda bedre resultater enn å gjennomføre 60 minutter med lav til moderat intensitet.

I følge en Harvard-studie utført i 2010, anbefales det å trene i 60 minutter hver dag for kvinner for å opprettholde det generelle helse- og kondisjonsnivået. Men la oss innse det; 60 minutter med trening om dagen er i det meste laget for veldig mange.

Er dette en snarvei til trening som er for god til å være sann? Ikke i det hele tatt. 12-minutters gerilja intervall er designet for å hjelpe deg med å bruke mindre tid på å få bedre resultater med tanke på utholdenhet.

12 minutters gerilja intervall

  • Oppvarming i 4 minutter. Øk intensiteten til moderat det siste minuttet av oppvarmingen.
  • Geriljaintervaller med maks intensitet i 20 sekunder, hvile i 10 sekunder, og gjenta til du har i 8 minutter.
  • Roe ned det siste minuttet av geriljaintervallet

I hovedsak vil du med denne rutinen bare jobbe med maks kapasitet i fire minutter. Lurer du på hvordan 4 minutter med full kapasitet kan forbrenne flere kalorier enn en 60 minutter med lett til moderat trening? Svaret er at den økte kaloriforbrenningen kommer som en følge av at du trener variert med vekslende intensitet. Med dette systemet vil mesteparten av dine forbrente kalorier komme etter at treningen er fullført.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

30% PÅ ALT

FRA NORDIC!


Trening med høy intensitet øker oksygenforbruket og forbrenning av kalorier etter trening med en høyere hastighet enn trening med moderat intensitet. Det er imidlertid begrensninger for dette programmet. Siden vekttap kommer av en kombinasjon av intensiteten og varigheten av en treningsøkt, må du innse at det bare er et visst antall kalorier du kan forbrenne i løpet av fire minutter med gerilja intervall, uansett hvor intenst du trener disse minuttene.
 
Det er viktig å merke seg at geriljaintervaller bør brukes i tillegg til, men ikke i stedet for, din nåværende treningsrutine. Når du har kort tid til trening, vil integrering av geriljaintervaller hjelpe deg med å maksimere innsatsen når du trener. En 30-minutters økt kan inkludere den 12 minutter lange geriljatreningen.

Active.com

Relaterte artikler:

Hvordan trene geriljaintervaller

Gerilja kardio treningsprogram

Annonse fra X-LIFE