Gå tur hver dag

0
107
Gå tur hver dag

Gå tur hver dag. Lær mer om hvilken treningseffekt du kan ha av å gå tur hver dag og hvordan du skal gjøre det.

Gå turer hver dag

Å gå tur hver dag er lavterskeltrening, og en overkommelig måte å holde seg i bevegelse på for de aller fleste. Helseeffekten vil være god, og veksler du mellom raske gange og rolige gåturer, kan det gi et enda bedre treningseffekt og økt forbrenning.

I denne artikkelen vil du lære mer om hvorfor du bør gå tur hver dag og hvilken treningseffekt du kan ha av det. Du vil også få tips til hvordan du skal gjennomføre gåturer hver dag.

Hvorfor gå tur

Å gå turer kan være en enkel og ikke alt for krevende måte å holde seg i form på. Du vil få mer overskudd og økt forbrenning, noe som kan være en hjelp dersom du ønsker å gå ned i vekt. Å gå er mye mindre belastende enn å gå og jogge, og du er dermed mindre skadeutsatt når du går turer. For mange kan det å gå turer være mer motiverende enn å løpe, og kanskje kan det å gå tur være forløperen til å begynne å jogge, for de som ønsker det. Å gå rolige turer kan være en fin måte å bevege seg på og mosjonere, og hvis du i tillegg gjennomfører gåturer med høyere intensitet, kan det være en effektiv måte å komme i form på. Når du går turer vil det øke

Planlegg gåturer hver dag

Sett opp en enkel og fleksibel plan for hvordan du vil gå turer hver dag. Planen kan inneholde en oversikt over hvor du skal gå turer og med hvilken intensitet. Bestemme også når du tenker å gå turene. Legg inn enkle og litt mer krevende løyper i planen. Når du har en plan for å gå tur hver dag, kan det bidra til det blir enklere å gjennomføre gåturene, og variasjon kan gjøre treningen mer motiverende og lettere å gjennomføre

Regelmessige gåturer kan gi deg høyere forbrenning

Går du turer hver dag kan det gi deg høyere forbrenning. Regelmessig trening gjennom å gå turer kan bidra til å opprettholde en høyere forbrenning. Hvis du i tillegg går turer med høyere intensitet, kan det gjøre slik at du forbrenner enda mer. Å gå turer med lav til moderat intensitet kan dermed være en effektiv og enkel måte å gå ned i vekt på, uten at du må ta i altfor mye.

Gå tur hver dag

Å gå tur hverdag kan være et godt alternativ dersom du ikke ønsker å jogge, og kan være overkommelig trening for de aller fleste Legger du inn 2-3 gåturer i uka med høyere intensitet, kan det gi tilnærmet samme effekt som jogging. Å holde seg i bevegelse med å gå turer hver dag vil kan gi deg en høyere forbrenning, som du kan opprettholde når du holder deg jevnlig i bevegelse.

Relaterte artikler:

Gå tur som trening

Gå i motbakke