Gå på tredemølle med stigning

0
184
Gå på tredemølle med stigning

Vil du ha større utfordringer og bli i enda bedre form når du går tur som trening? Da bør du prøve å gå på tredemølle med stigning.

Gå på mølla med stigning

Å gå på mølla med stigning kan gi deg et godt treningsutbytte, både med tanke på økt styrke og utholdenhet. De fleste tredemøller med stigning har en elevasjon på inntil 15 prosent, og brattere bakker enn det skal du lete lenge etter ute. Alt du trenger å gjøre er å stille inn stigning på tredemølle til et nivå som passer for deg. Å gå på tredemølle med stigning kan være effektiv trening for deg som ønsker å komme i form, og kan bli gjort i behagelige temperaturer året rundt.

Hvordan trene gåturer på tredemølle med stigning

Oppvarming på tredemølla i noen kilometer kan være smart før du øker stigningen på mølla. Ha en gradvis økning i stigning på mølla, slik at du venner deg til å gå i stadige brattere motbakker på mølla. Starte med 1-2 prosent stigning, og gå med denne stigningen, før du øker med en prosent for hver kilometer. Når det begynner å gå virkelig tungt på bratt stigning på tredemølla, kan du avslutte treningsøkta med noen kilometer uten stigning på tredemølla. Etter hvert når du blir i bedre form kan trene flere serier der du bruker denne fremgangsmåten.

Relaterte artikler:

Gå tur som trening

Løping på tredemølle