Gå ned i vekt og bli raskere på Ringeriksmaraton

0
27
Gå ned i vekt og bli raskere på Ringeriksmaraton

Vekt er viktig når du løper langdistanser som maraton. En vektkalkulator kan estimere hvor mye raskere du kan løpe Ringeriksmaraton ved å gå ned i vekt.

Vekt når du løper maraton

Maraton er langt, nærmere 42195 meter. Å løpe så langt i seg selv er en stor belastning fysisk og mentalt. Jo mer du veier, jo større belastning vil det ha på beina og kroppen din. Den beste måten du kan oppnå din idealvekt, er gjennom trening og et sunt og balansert kosthold. For at du skal ha et estimat på hvor mye raskere du kan løpe Ringeriksmaraton, kan du bruke en vektkalkulator. Den beregner hvor mye du kan spare ved å gå ned noen kilo i vekt, og hvor mye mer tid du kan bruke dersom du er tyngre.

Hvor mye raskere på Ringeriksmaraton med vektkalkulator

SpurtFaster en vektkalkulator som beregner hvor mye raskere eller tregere du kan løpe en gitt distanse, dersom du går opp eller ned i vekt. Legg inn din kroppsvekt, maraton under distanse og tiden du beregner å bruke på Ringeriksmaraton for å beregne.

Veier du 76 kg og har en sluttid på 4 timer på Ringeriksmaraton, kan du 5 minutter raskere ved å gå ned 2 kg. Tilsvarende kan regne med å bruke 5 minutter lenger tid dersom du veier 78 kg.

Relaterte artikler:

SpurtFaster

SpurtDiet