Gå ned i vekt med tredemølle

G

Gå ned i vekt med tredemølle. Lær mer om hvordan trening på tredemølle med vekslende intensitet kan få deg ned i vekt.

Trening på tredemølle for å gå ned i vekt

Trening på tredemølle kan være en effektiv måte å gå ned i vekt. Å trene variert med vekslende intensitet kan øke fettforbrenningen din og forbrenningen av kalorier, for at du skal gå ned i vekt.

Gå ned i vekt på tredemølle med vekslende intensitet

Når du trener på tredemølle er det enkelt å veksle mellom hvilken intensitet du skal trene. Du kan velge forhåndsinnstilte programmer som automatisk legger inn stigninger og variert intensitet, eller du kan legge inn fart og stigning manuelt. Når du skal trene på tredemølle med variert intensitet, er det viktig at du har en hovedvekt av trening med lav intensitet. Så mye som 80 prosent eller mer av treningen bør være med lav intensitet. Resterende trening du gjennomfører på tredemølle kan være med moderat til hard intensitet. Veksle mellom å trene intervall, tempotrening og fartslek på tredemølle, når du skal løpe med høyere intensitet.

Kombinere trening ute og på tredemølle for å gå ned i vekt

Kombinerer løping på tredemølle og løping ute, når du trener for å gå ned i vekt. Å gjennomføre noe trening ute er viktig for å opprettholde styrke i leggmuskulaturen. Videre er det å anbefale at langturer blir gjennomført ute. Langturene er viktige for å opprettholde en høy fettforbrenning. Å trene flere timer på tredemølle kan i lengden bli monotont og lite motiverende.

Gå ned i vekt med tredemølle

Trening på tredemølle kan være effektiv trening for å gå ned i vekt. Ved å gjennomføre løpetrening med lav, moderat og hard intensitet stimulerer du både til høyere fettforbrenning og forbrenning av kalorier. Trening med lavere intensitet som rolige løping og langturer kan øke fettforbrenningen, mens trening med høyere intensitet vil forbrenne flere kalorier.

Relaterte artikler:

Trene løping på tredemølle

Trening på tredemølle

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg