Gå ned 10 kg på 1 måned

0
264
Gå ned 10 kg på 1 måned
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Å gå ned i vekt kan være utfordrende, uavhengig av hva som er målet ditt. Lær mer om hva du kan gjøre for å gå ned 10 kg på 1 måned.

Hvordan gå ned 10 kg på 1 måned?

Å ta det ett skritt av gangen og gjøre noen mindre endringer i kostholdet og livsstilen din kan gjøre vekttap mye mer håndterlig. Ved å gjøre noen små endringer i din daglige rutine, kan du trygt gå ned nye i vekt på bare en måned, og på sikt nå målene dine raskt og enkelt.

Her er 14 enkle trinn for å slippe 10 kg på en enkelt måned.

Aerob trening

Aerob trening kan hjelpe deg med å forbrenne flere kalorier for å gå ned i vekt raskere.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Styr unna raffinerte karbohydrater

Raffinerte karbohydrater, som inneholder lite næringsstoffer, kan forårsake topper og krasjer i blodsukkernivået. Forskning viser at et høyere inntak av raffinerte karbohydrater kan være knyttet til høyere kroppsvekt og økt magefett.

Ha kontroll på kaloriene dine

Å telle kaloriene dine kan bidra til å øke vekttapet når det kombineres med andre kostholds- og livsstilsendringer.

Kutt ut sukkerholdige drikker

Soda, juice og sportsdrikke inneholder mange kalorier og kan bidra til vektøkning. Vann har derimot vist seg å redusere kaloriinntaket og midlertidig øke metabolismen.

Spis sakte

Å spise sakte kan redusere inntaket og forbedre følelsen av metthet for å fremskynde vekttap.

Øke fiberinntaket

Å øke fiberforbruket ditt har vært knyttet til reduksjoner i både kaloriinntak og kroppsvekt.

Spis en proteinrik frokost

Økt inntak av proteiner av morgenen er assosiert med bedre følelser av metthet, redusert kaloriinntak og reduksjon i kroppsvekt og magefett.

Få nok søvn

Mens søvnmangel kan øke sulten, kan det å få nok søvn øke sannsynligheten for vellykket vekttap.

Prøv styrketrening

Studier viser at motstandstrening kan bevare fettfri masse og øke metabolismen for å øke vekttap.

Test ut periodisk faste

Periodisk faste kan forbedre metabolismen, øke fetttapet og bevare mager kroppsmasse for å bidra til vekttap.

Spis mer grønnsaker

Grønnsaker er knyttet til økt vekttap og lavere risiko for overvekt. Et høyere inntak av fiber fra matvarer som grønnsaker er også forbundet med redusert kaloriinntak.

Kutt ut krydder og sauser

Mange krydder og sauser har mange kalorier. Å kutte dem ut eller bytte dem etter kalorifattige alternativer kan hjelpe vekttap.

Trene HIIT intervaller

HIIT intervaller kan forbrenne flere kalorier enn andre former for trening, og dermed øke vekttap og fettforbrenning.

Mer aktivitet i det daglige

Termogenese, eller ikke-treningsaktivitet, kan utgjøre opptil 50% av det totale antall kalorier du forbrenner hver dag. Bare å bevege deg mer i løpet av dagen kan hjelpe deg med å forbrenne flere kalorier for å øke vekttap.

Relaterte artikler:

Hvor mange kalorier forbrenner man på en dag

Gå ned en kilo i uken

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!