Gå fort på tredemølle

0
494
Gå fort på tredemølle
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra Brynje of NorwayNår Brynjes plagg presterer på klodens mest ugjestmilde steder, så vil de garantert fungere for deg også!

Lær mer om hvordan du kan gå raskt på tredemølle for å bli i bedre form og øke forbrenningen av kalorier og fett.

Gå på tredemølle

Gå på tredemølle kan være alternativet for deg som ikke er så glad i løpe ute eller ønsker å gå før du gradvis går over til å løpe. Trening på tredemølle kan være bekvemt når det er dårlig vær eller iskaldt ute. Dersom målet ditt også er å gå ned i vekt med tredemølle, kan du gå fort på tredemølle, slik at du får trent med vekslende intensitet, og sette fart på forbrenningen av kalorier og fett.

Hvordan gå fort på tredemølle

Tredemøller har hastighetsinnstillinger, som gjør at du kan stille inn hastigheten som passer for deg når du skal gå fort på tredemølle. Det kan du gjøre manuelt, eller ved å bruke forhåndsdefinerte programmer på mølla. Vær forsiktig så du ikke går med for høy hastighet på mølla. Gjør deg kjent med mølla og vær trygg før du øker hastigheten på mølletreningen. Start med rolig gange 1-2 kilometer, før du øker hastigheten gradvis. På den måten får kroppen en gradvis tilvenning til økt intensitet. Ønsker du å få opp pulsen raskere uten at farten må være for høy, kan du på de aller fleste møller øke stigningen på mølla. Starte med 2 prosent stigning, for å se hvordan det fungerer når du skal gå fort på tredemølla.

Øke forbrenningen av kalorier og fett på tredemølla

Når du går fort på tredemølla, vil det øke forbrenningen av kalorier og fett. Med hvilken intensitet du trener og hvor lenge, vil være avgjørende for kaloriforbruket ditt. Hvor hardt du trener, vil også være bestemmende for hva du forbrenner mest av karbohydrater og fett, og jo lenger du trener på tredemølle, jo mer vil du forbrenne. Trener du med lav intensitet på tredemølle, vil du forbrenne mer fett enn kalorier. Derfor bør du kombinere det å gå fort på tredemølle, med å gå med lav intensitet, og du bør ha som mål å ha en gradvis økning i hvor lenge du trener. Det vil gi den beste forbrenningen av kalorier og fett for deg, når du trener på tredemølle.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeKundefavoritten Masterfit TP150 er en suveren tredemølle i høy kvalitet til hjemmebruk - storebroren til bestselgeren TP100!

Relaterte artikler:

Gå eller løpe på tredemølle

10 tips når du skal trene på tredemølle

Annonse fra X-LIFEFå 30% rabatt hos X-life på en mengde merkeklær!