Fysisk trening fotball

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

Grunnlaget for effektiv, fysisk trening i fotball er økt styrke for fysisk utholdenhet, i tillegg til maksimal hurtighet, akselerasjon og smidighet.

Absolutt eller maksimal styrke i og for seg er ikke nok – ikke for fotballspillere som vil nå sitt fulle potensiale. For å oppnå størst fordel bør gevinster i maksimal styrke konverteres til eksplosiv kraft. Kraft er en kombinasjon av styrke og hastighet. En spiller som kan ta 300 kg i benkpress er ikke nødvendigvis mer kraft enn en spiller tar 200 kg i benkpress.

Hvilke andre fotballspesifikke elementer av fitness er viktige for å bli den beste spilleren du kan?

  • Maksimal hastighet, akselerasjon og smidighet
  • Muskulær utholdenhet
  • Fleksibilitet og mobilitet

Mens utholdenhet er viktig, kan det å løpe langt for å bygge en aerob base ikke være hensiktsmessig for fotballspillere. Fotballspesifikk intervalltrening kan være mye mer fordelaktig.

Forbedre hurtigheten din gjennom sprint

Enhver økning i styrke vil være hensiktsmessig hvis du fremdeles er jeg står til å gjennomføre hurtige løp. Sprint trening over korte avstander vil hjelpe deg med å gjøre det. Da kan du gjennomføre kortintervaller eller sprintintervaller med maksimal intensitet.

Relaterte artikler:

Hurtighet fotball

Eksplosiv styrke fotball

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

Om forfatteren

-50%

SOMMER-SALG!

PÅ EN MENGDE

SOMMERVARER!