Forkjølelse trening

0
60
Forkjølelse trening
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB

SOMMERNORGE!

400+ TILBUD!

Noen liker å skryte av at de aldri hopper over en treningsøkt, selv når de ikke føler seg 100 prosent, men er det lurt å trene når du er forkjølet?

Det er ikke alltid tilrådelig å trene når du er forkjølet. Selv om det u noen tilfeller er greit å trene når du er litt forkjølet, er det best å ta en hviledag (eller to) inntil forkjølelsen er på retur.

Trening har mange helsemessige fordeler, men hvis du kjemper mot en sykdom, trenger kroppen din tid til å komme seg ordentlig. Og hvis du presser deg for hardt, kan du forlenge tiden det tar å bli bedre. Du må først vurdere symptomene dine.

Hvis du er forkjølet

I stedet for å trene med forkjølelse, bør du heller prioritere hvile for å spare energi og komme deg så raskt og effektivt som mulig. Imidlertid er det generelt ikke farlig å trene med forkjølelse hvis symptomene dine er begrenset til øynene, nesen og halsen. Men; Lytt til kroppen din. Hvis du ikke føler deg bra nok til å trene, ikke gjør det.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Hvis du har influensa

Vanligvis ledsages influensa av feber eller feber med frysninger, muskel- eller kroppssmerter og (for noen mennesker) fordøyelsesproblemer. Mens de fleste vil komme seg om noen dager, er det viktig å gi kroppen din god hvile, da influensa kan utvikle seg til andre tilstander, som lungebetennelse, hvis den vedvarer.

Hvis du har mageinfluensa

Vanligvis indikerer mageinfluensa at fordøyelsessystemet er i ubalanse, noe som betyr at du sannsynligvis mister mye væske. I noen tilfeller kan mageinfluensa også komme med feber og muskelsmerter. Med tanke på fare for dehydrering, vil du definitivt hoppe over treningen din hvis du har å gjøre med et magevirus. Spesielt hvis du opplever mye oppkast eller diaré, vil du være forsiktig med hydratiseringsnivået og oppsøke legen en til tre dager etter infeksjon (eller symptomdebut).

Hvis du har en respiratorisk tilstand

Hvis du har å gjøre med luftveisinfeksjon i brystet, bør du unngå trening til hosten og lungene dine helt fine før du starter å trene igjen. Luftveisinfeksjoner kan gjøre det vanskelig å puste, noe som kan være spesielt belastende hvis du planlegger å få opp pulsen betydelig under trening.

Relaterte artikler:

Trening etter forkjølelse

Forkjølelse og trening

Annonse fra MILRAB

GRATIS BYTTE I 30 DAGER!