20-50% RABATT!



OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

HØSTKUPP!

Forkjølelse og trening

Mild til moderat fysisk aktivitet er vanligvis greit hvis du har forkjølelse og ikke har feber. Lær mer om forkjølelse og trening.

Trening kan til og med hjelpe deg til å føle deg bedre ved å åpne nesegangene og midlertidig lindre nesetettheten. Som en generell veiledning for trening og sykdom, bør du vurdere dette:

  • Trening er vanligvis OK hvis symptomene dine er “over nakken.” Disse tegnene og symptomene inkluderer de du kan ha med forkjølelse, for eksempel en rennende nese, tett nese, nysing eller mindre sår hals.
  • Vurder å redusere intensiteten og lengden på treningen. I stedet for å løpe, ta en tur, for eksempel.
  • Ikke tren hvis tegn og symptomer er “under nakken”, som for eksempel lunger i brystet, en hoste med hoste eller opprørt mage.
    Ikke trene hvis du har feber, tretthet eller utbredt muskelsmerter.

La kroppen din være din guide. Hvis du føler deg elendig, ta en pause. Noen få dager fri fra trening når du er syk, bør ikke påvirke ytelsen din. Fortsett din normale treningsrutine gradvis når du begynner å føle deg bedre. Ta kontakt med legen din hvis du ikke er sikker på om det er greit å trene.

Hvis du velger å trene når du er syk, kan du redusere intensiteten og lengden på treningen. Hvis du prøver å trene med normal intensitet når du har mer enn en enkel forkjølelse, kan du risikere alvorligere skade eller sykdom.

Relaterte artikler:

Hvor lenge varer en forkjølelse

Influensa vs forkjølelse

Om forfatteren

Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

Av Spurt

HØSTKUPP!

20-50% RABATT!

OPPTIL 70%

RABATT!

HØSTKUPP!

20-50% RABATT!

INNSPURT!

20-50% RABATT!