Trening som er gøy
Trening som er gøy
10. november 2018
Anaerob trening med intervall
Anaerob trening med intervall
10. november 2018

Fordeler med trening

Fordeler med trening. Lær mer om hvilke fordeler du har med trening.

Trening som gir deg fordeler

Trening vil gi deg en rekke fordeler. Det kan være økt overskudd til å gjøre alt det du skal i hverdagen, i tillegg til at trening gir deg bedre helse. Det er heller ikke mye trening som skal til før du merke god effekt av treningen.

I denne artikkelen vil du lære mer om hvilke fordeler du kan dra nytte av med å trene.

Trening gir deg overskudd

En del er kanskje ikke helt enig i denne påstanden, fordi de opplever treningen som tung og lite motiverende i begynnelsen. Da kan det hende at du har startet for hardt, og ikke tatt utgangspunkt i eget formnivå. Etter hvert når du har kommet over en litt tung startfase med treningen, vil du merke at treningen gir deg overskudd. Du orker mer enn du gjorde før, ikke bare når du trener, men også i de daglige gjøremål. Mer overskudd kan gi deg mer motivasjon til å trene mer, og du er inne i en oppadgående spiral. Du vil oppleve å ha en bedre livskvalitet ved å trene. Overskudd er kanskje største fordelen du har med trening, på lik linje med helseeffektene av trening.

Trening som gir deg bedre helse

Trening kan bidra til å forebygge en rekke sykdommer, i tillegg til at du får en bedre allmennhelse. Trening kan gjøre at du unngår livsstilssykdommer som et inaktivt liv kan føre til. Beviselig kan en rekke sykdommer forebygges gjennom trening, og det bør være god nok grunn til å trene. Trening kan bidra til å styrke muskulatur, skjelett, sener og ledd. Dette kan bidra til å gi deg en bedre holdning, og forebygge en rekke helseplager. Trening kan gi deg sterkere psykisk. Det fysiologiske henger ubønnhørlig sammen med psykiske. En sterk og sunn kropp kan også bidra positivt på psyken.

Fordeler med trening

Fordelene du vil ha av trene er mange, og det er ikke mange gode grunner til å la være. Selv om du har plager som gjør at det vil være begrensende for muligheten til å trene, vil det i mange tilfeller være noe man kan gjøre med tanke på trening. Velg en treningsform som du synes er motiverende, og kom i gang med treningen!

Relaterte artikler:

Trening som virker

Trening som gir deg motivasjon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *