Fordeler med å gå tur

0
400
Fordeler med å gå tur


HØSTSALG!



Lær mer om hvilke fordeler du kan ha av å gå tur, og hvorfor du bør velge gåturer som treningsform dersom du har liten eller ingen erfaring med trening fra før av.

Hvorfor gå tur

Det er flere grunner til at du bør velge å gå tur som trening dersom du er i dårlig form eller har liten eller ingen erfaring med trening fra før av. Å gå tur er en lavterskel treningsform som de aller flest er i stand til å gjennomføre, uavhengig av formnivå. Å gå turer er en skånsom treningsform, der du har mye mindre belastning på beina, sammenlignet med jogging eller løping, forutsatt at du bruker skikkelige sko når du er ute og går. Å gå tur kan gi deg flotte naturopplevelser og frisk luft, hvis du går i skog og utmark. Å gå turer vil styrke deg fysisk og psykisk; Du blir sterkere fysisk og mentalt av å gå turer.

Fordeler med å gå tur

Å gå turer kan styrke muskulaturen og skjelettet, og kan virke forebyggende på en rekke sykdommer. Gåturer vil gi deg økt overskudd til jobb, familie og aktiviteter du har i en travel hverdag. Det å gå turer kan være en inngang til andre treningsformer senere, eksempelvis jogging og løping.

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-life

VIP20

VI HAR ALT DU

TRENGER TIL

HJEMMETRENINGEN!

20% MED

RABATTKODE:

VIP20


Hvorfor gå tur

Gå i motbakke

Annonse fra X-LIFESX-erfit Indoor 200 er en stødig og solid spinningsykkel for deg som ønsker å komme i form!