Flat mage på 1 uke

0
325
Flat mage på 1 uke
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Du har en en oppblåst mage, og bare en uke for å få den magen så flat som du kan. Lær hvordan du skal få flat mage på 1 uke.

Hvordan få flat mage på 1 uke

Du har en stor begivenhet, en oppblåst mage, og bare en uke for å få den magen så flat som du kan. Å få flat mage på bare en uke er et ambisiøst mål, men hvis du holder deg til en streng plan, kan det gjøre utslag på magen. Når uka har gått, kan du bruke litt stil og holdningstriks for å hjelpe magen til å være flatere.

Drikk vann for å få en flatere mage

Du trenger alltid å drikke vann, og det kan være spesielt viktig hvis du prøver å få en flatere mage på 1 uke. Når du drikker vann, hjelper du kroppen din med å opprettholde riktig væskebalanse, stoppe vannretensjon (en hovedårsak til oppblåst mage) og føle deg mett, så du er tilbøyelig til å spise mindre generelt. Vann bryter også ned fett for energi og flytter næringsstoffer til musklene for å opprettholde stoffskiftet. Legg sitron, appelsin eller agurkskiver i vannet ditt for å gi det litt smak; Du kan også prøve urter og blomster som mynte eller sitron verbena.

Drikk grønn te

Blant de mange fordelene, kan grønn te hjelpe med å redusere magefettet, takket være antioksidanter kalt katekiner. For ekstra fettforbrenning kan du drikke grønn te før du trener.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Lag en smoothie

Smoothies er en flott måte å holde seg hydrert på og kan bidra til en flatere mage. Når du lager en smoothie med vannmelon, har du fordelen av en aminosyre kjent som arginin som finnes i vannmelon. En smoothie laget med ananas gir deg fordelen med bromelin, et enzym i ananas som hjelper til med å bryte ned protein, lette fordøyelsen og forvise oppblåsthet.

Vannmelon smoothie.

Hakk opp to kopper vannmelon og ha det i en blender. Tilsett 1/4 kopp fettfri melk og bland i ca 15 sekunder, eller til den er jevn. Tilsett 2 kopper is og bland i 20 sekunder, eller til du får den konsistensen du liker. Denne oppskriften gir to serveringer.

Ananas smoothie.

Ha 1 kopp skummet mek i en blender sammen med 4 gram fersk eller hermetisert ananas. Bland i 1 minutt. Hell i et glass og tilsett 1 ss kaldpresset organisk linfrøolje.

Ingefær for å få en flatere mage

Ingefær hjelper til med å roe ned mage-tarmkanalen, og kan bidra til å redusere oppblåsthet. Tilsett litt fersk, revet ingefær i grønn te eller kok opp hakkede biter av roten for å lage ingefærte.

Drikk peppermyntete

Det er ingen tilfeldighet at mange restauranter tilbyr spisesteder peppermyntete etter måltidene. Peppermyntete er et fordøyelsesmiddel. Brygg en peppermyntete eller tilsett peppermynteblader i vann eller grønn te.

Hold deg unna alkohol

For å få flatere mage på 1 uke, er ikke alkohol en god idé. Det gjør at kroppen din lagrer mer av fettet du spiser og forbrenner opptil 36% mindre fett enn du normalt. Det kan også hemme kroppens produksjon av fettforbrennende hormoner.

Unngå kullsyreholdige og fermenterte drikker

Disse drikkene har gass i seg, og når du drikker dem, ender du opp med gass i tarmsystemet ditt, noe som fører til oppblåst mage.

Aerob trening

Ingenting slår aerob trening i kampen mot magefett. En studie fant at aerob trening var den mest effektive måten å forbrenne dypt, visceralt magefett, og at aerob trening forbrenner 67% mer kalorier enn styrketrening eller et regime som kombinerer aerobe trening og styrketrening.

Trene crunches

Crunches kan være en effektiv måte å trene magemuskler foran og på siden.

Trene kjernemuskulaturen

Kjernen din består av magemusklene pluss musklene i korsryggen, bekkenbunnen og hoftene – mer enn 15 muskler i alt. For en virkelig flat mage, trenger du øvelser som retter seg mot alle disse musklene.

Relaterte artikler:

Hvordan få mindre mage

Hvordan få mindre lår

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!