Fisk til middag hver dag

0
284
Fisk til middag hver dag
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Fisk til middag hver dag høres kanskje drøyt ut, men faktum er du ikke finner sunnere mat enn fisk. Lær mer om hvorfor du bør spise mer fisk!

Du kan kanskje synes det er rart at folk i kystregioner spiser fisk til middag hver dag, men faktum er at fisk er en av de sunneste matvarene du kan spise. Det har ikke så mye å si hva slags fisk du spiser, for alle typer fisk er rike på smak, vitaminer og sunne omega-3 fettsyrer. Fisk er også veldig enkel å tilberede til middag. Du kan steke den, grille den, koke den, dampe den eller bake den. Fisk smaker fantastisk med grønnsaker, og ris, poteter eller pasta som tilbehør.

Hvorfor fisk til middag hver dag

Fisk vil gi deg en rekke helsemessige fordeler, ved at det gir deg viktig omega-3 fettsyrer og kan forebygge en rekke sykdommer.

Sunt fett i fisk

I motsetning til mange andre matvarer, er de fete fiskeslagene (laks, ørret, sardiner, tunfisk og makrell) faktisk det beste for helsen din. Det er fordi fisk er full av omega-3 fettsyrer, det gode fettet. Disse fettsyrene er ekstremt viktige for at hjernen og øynene skal fungere riktig.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OKTOBERFEST HOS MILRAB

30-40%

RABATT!


Fisk er sunt for hjertet

På grunn av det sunne fettet i fisk, anbefales det sterkt for din hjertehelse. Kolesterolet kan holdes i sjakk hvis du unner deg fisk regelmessig, i stedet for andre proteinkilder, som kylling, fårekjøtt og lam. Å inkludere fisk i kostholdet ditt er det beste du kan gjøre for å holde hjerte- og karsykdommer i sjakk.

Fisk er den beste kilden til vitaminer

Fisk er en naturlig kilde til vitamin D. Det du i utgangspunktet trenger vitamin D for, er å hjelpe kroppen din med å absorbere alle andre slags næringsstoffer, og å opprettholde den generelle helsen. Å spise fisk dekker dette behovet i kroppen.

Forebygge depresjon

Omega-3-fettsyrer og vitamin D, kan bidra til bedre mentale helse. Fisk er et naturlig antidepressivt middel, og kan hjelpe deg med å forebygge depresjon og humørsvingninger. Fisk hver dag kan faktisk holde deg lykkeligere og sunnere.

Lavere risiko for alvorlige sykdommer

Hvis du spiser fisk regelmessig eller hver dag, kan du ha lavere risiko for autoimmune sykdommer som diabetes og revmatoid artritt. Fisk er en kilde til så mange viktige næringsstoffer, at den kan opprettholde en sunnere balanse i kroppen din, og bidra til å forebygge alvorlige sykdommer. Det å spise fisk også forbedre metabolismen, søvnkvaliteten, hudkvaliteten, konsentrasjonen og lindre betennelser. Med så mange helsemessige fordeler, er det gode grunner til at du bør spise fisk mer fisk, aller helst hver dag.

Indiatoday.in

Relaterte artikler:

Hvordan spise mer fisk

Hvilken fisk er sunnest

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

BOWFLEX SELECTTECH 552I

SPAR

1000,-