Fart når du trener til Sentrumsløpet

0
31
Fart når du trener til Sentrumsløpet

Vet du hvilken fart du skal holde når du trener for Sentrumsløpet? Med en treningskalkulator kan du estimere farten du må holde på trening med lav, moderat og hard intensitet.

Fart og intensitet når du trener for Sentrumsløpet

Fart og intensitet på trening er uløselig knyttet til hverandre når du trener for å løpe Sentrumsløpet. Farten du holder bør være bestemt av hvilken intensitet du skal trene med. Trener du utelukkende etter fart, står du i fare for å trene for hardt. Konsekvensen av det kan bli at du trener med for høy intensitet når du egentlig skal trene med lav intensitet. Å trene på denne måten vil føre til stagnasjon, og kan også øke risikoen for skader.

Beregne fart på trening for Sentrumsløpet

Med SpurtTraining kan du beregne hastighet på 5 måter å trene løping på. Trening med lav intensitet, tempotrening, terskeltrening, trening med maksimal intensitet og langdistanseløping. Når du har beregnet fart på denne treningen, er det viktig at du tester ut for å sjekke at farten er i samsvar med intensiteten du skal holde når du trener. Gjør nødvendige justeringer.

Legg inn 10 km under distanse, og forventet sluttid du har på Sentrumsløpet.

Relaterte artikler:

Restitusjon for at du skal bli raskere på Sentrumsløpet

Løype Sentrumsløpet 2020