Fart når du trener gerilja kardio

0
179
Fart når du trener gerilja kardio
AnnonseGratis mobilabonnement - IceJunior 1 GB - 0,-/mnd

Fart når du trener gerilja kardio vil i høy grad avhenge av ditt formnivå og hvor raskt du greier å løpe ved en gitt intensitet. Lær mer om hvordan du kan beregne fart når du trener gerilja kardio.

Hva er gerilja kardiointervaller?

En kardio økt med geriljaintervaller kan bestå av korte intervaller på alt fra 15-30 sekunder, med korte pauser på 10-15 sekunder. Intensiteten på geriljaintervallene er vanligvis høy, gjerne opp mot maksimal intensitet. Gerilja kardio trening minner mye om HIIT trening og sprintintervaller. I og med den høye intensiteten er gerilja kardio krevende trening, men du kan til gjengjeld ha meget god treningseffekt, i tillegg til høy forbrenning av kalorier. Kardio trening er i tillegg trening du gjør unna på kort tid. Selv om intensiteten er opp mot maksimal, er belastningen likevel begrenset fordi du trener med høy intensitet over et kortere tidsrom.

Med hvilken fart du kan trene gerilja kardio

Når du løper gerilja intervaller med tilnærmet maksimal intensitet, kan det være interessant å vite noe om med hvilken fart du greier å løpe intervallene. Det kan du enkelt estimere med hjelp av en løpekalkulator. Med SpurtRun løpekalkulator kan raskt og enkelt beregne fart når du trener geriljaintervaller. Legg inn distansen du løper og tiden på geriljaintervallet.

Hvis du løper 50 meter gerilja kardio på 30 sekunder, legger du inn 50 m under distanse, og 30 sekunder under tid. Deretter vil kalkulatoren regne ut km/min, altså hvor mange minutter du bruker per km. Ønsker du fart i km/h, bruker du kalkulator for å konvertere fart.

Relaterte artikler:

Trene gerilja kardio for effektiv forbrenning

Trene 4×4 intervall for økt forbrenning

Annonse fra ICEJubileumstilbud! Få 1.500 kr i rabatt på Apple Iphone!

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her