Få fart på slankingen med disse tipsene

0
21
Få fart på slankingen med disse tipsene

Lei av slankekurer og dietter som ikke virker? Vil du ha tips til metoder som får deg ned i vekt og gjør det enkelt for deg å opprettholde vekten? Vi lærer deg hvordan!

Sannheten om slanking og slankekurer

Glem knallharde dietter og slankekurer der du lever på pulver og piller i uker og måneder. Dette er metoder som ikke virker og som i verste fall kan være skadelige. Du har ingen anelse om hva pulverkurer og piller egentlig inneholder. Slankekurer som lover deg at du skal gå ned 2 kg i uka eller at du skal gå ned 10 kg på 2 uker. Lovnader som virker for gode til å være sant, er nettopp det. Det har ikke hold i virkeligheten. Hvis du skal gå ned 10 kg fort, betyr det at du må leve på et minimum av kalorier. Du må med andre ord sulte deg selv for i det hele tatt være i nærheten av et slikt vektmål. Sannsynligheten er stor for at du sprekker, og at du etter en slik sprekk overspiser og raskt går opp i vekt igjen. Å rase ned i vekt er ikke løsningen dersom du ønsker en varig vektreduksjon. Best i test slankekurer har ingen annet formål en profitt. Hvorvidt du går ned i vekt eller ikke, er uinteressant for aktørene som lar helseskadelige slankekurer flomme over i markedet.

Beste diett for vektreduksjon

Din beste diett for vektreduksjon er et sunt og balansert kosthold som inneholder det du trenger av makronæringsstoffer, vitaminer og mineraler. Det får du gjennom å spise mye grønnsaker, belgfrukter, frukt, bør og nøtter. Nøtter inneholder mye fett, så det holder med en håndfull nøtter hver dag. Spis grove kornprodukter, fullkornpasta, villris og poteter. Kylling, fisk og egg er gode alternativer som gir deg rikelig med proteiner. Styr langt unna søte drikker, også juice, og hold deg til naturlige yoghurter. Spiser du normale porsjoner gjennom hyppige måltider, kan det bidra til at du går ned i vekt, og øke sannsynligheten for at du greier å opprettholde vekten du ønsker. Dette er den eneste dietten du trenger å gå på; Et helt vanlig sunt og godt kosthold som gir deg en god metthetsfølelse.

Hurtig slanking gjennom trening

Trening kombinert med et sunt og balansert kosthold er resepten for at du skal nå dine vektmål. Regelmessig trening 3-4 dager i uka eller mer, er det som skal til for at du skal gå ned i vekt. Du trenger ikke trene mye. Det kan holde med 5-10 minutter trening med vekslende intensitet. Å trene med variert intensitet er viktig for å stimulere forbrenningen av både kalorier og fett. Hva som kan defineres som hurtig slanking kommer helt an på hva som er målet ditt. Har du som mål å gå ned i vekt raskt, vil det å trene og spise sunt ikke gi en rask nok vektnedgang for deg. Men er målet å gå ned jevnt og trutt, uten å gå sulten hver dag, er trening og et sunt kosthold som skal til for at du alltid skal holde vekten du ønsker.

Effektiv slankekur på 14 dager

Vil du ha en effektiv slankekur på 14 dager? Prøv å trene regelmessig i 14 dager. Spis som du pleier, og du vil merke at vekten vil gå ned i løpet av disse 14 dagene. Eller hva med å trene regelmessig, og ha et kosthold som foreskrevet tidligere? Det vil bidra ytterligere til at du kan gå ned i vekt. Poenget er at trening og et sunt kosthold vil gjøre at du kan gå ned i vekt, uten at du må lide deg igjennom flere uker og måneder, for så å gå opp igjen etter endt slankekur. Husk at metabolismen eller forbrenningen din går ned når du sulter deg gjennom dietter og slankekurer, fordi kroppen prøver å spare energi. Ved å spise sunt og trene unngå du dette, og bidrar til å opprettholde forbrenningen.

Relaterte artikler:

Matplan for å gå ned i vekt

Effektiv slanking med trening