Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*HENT KUPONGKODE OG FÅ 20% PÅ ALLE JAKKER!

Få bort magefettet

Magefett kan være skadelig, og forskning knytter det opp mot sykdommer som diabetes type 2 og hjertesykdom. Lær hvordan du skal få bort magefettet.

Hvordan få bort magefettet?

Å miste bukfett, eller magefett, er et vanlig mål for vekttap. Magefett er en spesielt skadelig type. Forskning antyder sterke bånd med sykdommer som diabetes type 2 og hjertesykdom. Av denne grunn kan det å miste dette fettet ha betydelige fordeler for din helse og velvære. Du kan måle bukfettet ved å måle omkretsen rundt midjen med et målebånd.

Visse vekttapstrategier kan målrette fettet i mageområdet mer enn på andre områder av kroppen. Her er 6 evidensbaserte måter å miste magefett på.

Kutt ut raffinert sukker

Overflødig sukkerforbruk kan være den viktigste faktoren for overflødig fett i magen og leveren. Dette gjelder spesielt sukkerholdige drikker som brus.

Spis mer protein

Å spise rikelig med protein kan øke stoffskiftet og redusere sultnivået, noe som gjør det til en veldig effektiv måte å gå ned i vekt på. Flere studier antyder at protein er spesielt effektivt mot bukfett.

Redusere karbohydratinntaket

Studier har vist at å kutte karbohydrater er spesielt effektivt for å bli kvitt fettet i mageområdet, rundt organene og i leveren.

Spis mer fiber

Det er noen bevis for at løselig kostfiber kan føre til reduserte mengder magefett. Dette bør forårsake store forbedringer i metabolsk helse og redusere risikoen for visse sykdommer.

Trene regelmessig

Trening kan være veldig effektiv for å redusere bukfett og gi mange andre helsemessige fordeler.

Spore matinntaket

De fleste vet at det du spiser er viktig, men mange vet ikke hva de spiser. En person kan tro at de har en diett med høyt proteininnhold eller lite karbohydrater, men uten å følge med er det lett å overvurdere eller undervurdere matinntaket. Sporing av matinntak betyr ikke at du trenger å veie og måle alt du spiser. Sporing av inntak nå og da i noen dager på rad kan hjelpe deg med å realisere de viktigste områdene for endring. Å planlegge fremover kan hjelpe deg med å oppnå spesifikke mål, som å øke proteininntaket til 25–30% av kaloriene eller kutte ned på usunne karbohydrater.

Relaterte artikler:

Hvordan forbrenne magefett

Hvordan miste fett

Om forfatteren

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds


Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

Av Spurt
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OPPTIL 40% RABATT!

20-50% RABATT!