Energi trening

0
52
Energi trening
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Har du problemer med å holde deg energisk for treningen etter en lang arbeidsdag? Lær mer om hvordan du skal få energi til trening.

Prøv disse tipsene for å holde energien sterk, slik at du kan bevege deg mer.

  • Sørg for å være hydrert: Drikk vann hele dagen og spesielt før, under og etter fysisk aktivitet.
  • Ha et regelmessig og sunt kosthold: Når energinivået går ned, snack på sunne karbohydrater, som grønnsaker, frukt og fullkorn.
  • Unngå tretthet: Veksle mellom å sitte og stå på dagtid. Bruk komfortable sko du lett kan gå i, eller bruk innleggssåler for å føle deg bra på føttene og føttene.
  • Vær aktiv gjennom dagen: Prøv stressavlastende aktivitetspauser, som lunsjturer, meditasjon og yoga for å få ny energi.
  • Pusteøvelser: Øv på pust dypt ved å puste gjennom nesen og puste sakte ut gjennom munnen for bevisst å sende mer oksygen til hjernen og kroppen din.
  • Spis for energi: Unngå å spise mettet fett eller for mye protein hele dagen. De fordøyes saktere og kan ta bort oksygen og energileverende blod fra musklene.
  • Ikke vent med å trene: Gjør det til en vane å gå rett fra jobb eller skole til treningen eller aktiviteten din. Hvis du setter deg ned når du kommer hjem, kan du bli fristet til å hoppe over det.
  • Fyll på med energi: Fyll drivstoff etter svette med sunt protein, sunne karbohydrater og rikelig med vann slik at kroppen din kan komme seg raskere.

Relaterte artikler:

Energigivende næringsstoffer

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Mat som gir energi

Annonse fra MILRAB