Ellevte etappe av Holmenkollstafetten – Nordraaks gate

0
57
Ellevte etappe av Holmenkollstafetten

Lær mer om hvordan du kan trene for å løpe ellevte etappe av Holmenkollstafetten, som går gjennom Frognerparken.

Beskrivelse av ellevte etappe av Holmenkollstafetten

Ellevte etappe av Holmenkollstafetten

11. etappe av Holmenkollstafetten er en relativt lett etappe, men du må likevel jobbe de 1530 meterne du må løpe fra Monolittveien til Nordraaks gate. Underlaget består av 800 meter grus og 730 meter asfalt. Etappen starter med en liten motbakke inn i Frognerparken, med en påfølgende nedstigning før du løper 700 meter flatt gjennom parken. Rett før du løper inn mot veksling møter du en liten motbakke.

Trening for 11. etappe av Holmenkolletappen

Denne etappen inviterer til fart, og her bør du trene opp hurtighet gjennom sprintintervaller og mer tradisjonell intervalltrening. Denne treningen kan du gjennomføre i flatt eller lett kupert terreng, likt ellevte etappe av Holmenkollstafetten. Trene gjerne sprintintervaller i i motbakker, for å trene deg opp til å avslutte sterkt på denne etappen. Sprintintervallene kan du løpe med tilnærmet maksimal intensitet, og ha lange pauser mellom hvert intervall. Veksle mellom å trene progressive intervaller som er korte og lange, med en lengde på alt fra 400-1200 meter. I treningsprogrammet ditt kan du også ha innslag av tempointervaller med en lengde på 1500-2000 meter, eller tempotrening uten pause på 15-20 minutter.

Relaterte artikler:

Tiende etappe av Holmenkollstafetten – Frognerparken

Trening for Holmenkollstafetten