Effektiv mageøvelse

0
240
Effektiv mageøvelse
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Sixpack er imponerende å se på, og det vil kreve utallige timer med trening og et sunt kosthold. Lær mer om effektive mageøvelser for sixpack.

Effektive mageøvelser

Synlige mageøvelser starter faktisk på kjøkkenet. Et kosthold som fører til en lav fettprosent er ett av de viktigste grepene du må ta for å få sixpack. I tillegg må du gjennomføre styrkeøvelser på mage. Det er spesielt tre mageøvelser som kan gi deg sixpack og sterk kjerne

Sykkel crunches

Dette er kanskje den mest effektive mageøvelsen for at du skal få markerte magemuskler.

For denne øvelsen ligger du på ryggen på en yogamatte med beina i luften og knærne trukket mot brystet. Fingertuppene skal plasseres bak ørene. For å engasjere kjernen din, trekker du sammen skulderbladene mens du løfter hver side av gulvet mens du retter ut ett bein og roterer kroppen. Med hver rotasjon skal albuen nå det motsatte beinet ditt. Øvelsen bruker alle magemusklene, inkludert de fremre musklene som utgjør sixpack.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OKTOBERFEST HOS MILRAB

30-40%

RABATT!


Kapteinstolen

For denne øvelsen er det nødvendig med noe treningsutstyr en seteløs stol med rygg og armlener. For å utføre kapteinsstolen, la beina dingle rett ned før du løfter knærne mot brystet.

Engasjere deg i musklene ved å dra dem mot ryggraden, og senk deretter beina sakte. Gjenta. Denne øvelsen stimulerer både musklene i buken og de skrå musklene.

Crunches liggende på en medisinball

Den tredje øvelsen er crunches med medisinball. Imidlertid vil crunhces på medisinball engasjere kjernen enda mer enn en vanlig crunhes. For å utføre denne øvelsen, ligg på en medisinball med hendene bak hodet og utfør en typisk crunch øvelse med å lene deg tilbake og bruke kjernemuskulaturen for deretter å føre deg frem. Denne øvelsen er spesielt effektiv, fordi den også krever balanse, som engasjerer mindre muskler.

Hvorfor disse mageøvelsene?

Øvelsene ble rangert etter muskelstimulering i de fremre musklene i muskulaturen, og skråstilte muskler, som strekker seg fra sidene av bukveggen. Å styrke muskulaturen i magen er viktig, ettersom en sterk bukvegg er nødvendig for å beskytte ryggraden og ha en god holdning. Hvis du vil ha six-pack, vil det sannsynligvis ta deg alt fra tre til 20 måneder. Forsikre deg om at kostholdet ditt er på nivå med målene dine, da mange timer med hardt arbeid kan saboteres av det du spiser.

Relaterte artikler:

Stoffet som reduserer magefettet

Middag som forbrenner magefett

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

BOWFLEX SELECTTECH 552I

SPAR

1000,-