Dips på benk

0
291
Dips på benk
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

MASTERFIT TP 300

7999,-


Vil du ha sterkere armer? Dips på benk kan være svaret. Lær mer om hvordan du kan gjennomføre effektiv styrketrening med dips på benk.

Selv om denne treningen med kroppen som belastning hovedsakelig er rettet mot triceps, trener dips også brystet og fremre den fremre delen av skulderen. Øvelsen krever bare en forhøyet overflate – som en benk, trinn eller trapp – og er anvendelig alle, uansett nivå.

Hvorfor trene dips på benk?

Dips på benk kan styrke musklene i triceps, bryst og skuldre. De er også enkle å gjennomføre, og enkelt bli en del av treningsrutinen din. Du trenger ikke noe ekstra utstyr, bare en forhøyet overflate eller benk.

Hvordan gjennomfører du dips på benk?

Følg disse trinnene for å utføre en øvelsen på riktig måte:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

SPAR

OPPTIL

40%


  • Sett deg ned på en benk, med hendene ved siden av lårene. (Du kan også utføre dips i en trapp eller annen forhøyet overflate; de ​​samme trinnene gjelder.)
  • Rett føttene ut og forleng beina.
  • Sett håndflaten i kanten av benken, og hold. Rett ut armene
  • Bøy ved albuen, og senk kroppen ned så langt du kan gå, eller til armene danner en 90-graders vinkel. Rumpa skal ikke ned i gulvet!
  • Skyv opp gjennom håndflatene tilbake til startpunkt.
  • Gjennomføre 3 sett med 10–12 repetisjoner hver. Hvis dette er for utfordrende, kan du prøve å bøye knærne og ha føttene nærmere kroppen når du utfører en dips.

Hva er de vanligste feilene når du gjennomføre dips på benk?

Se opp for disse vanlige feilene.

Du går ikke lavt nok

Å fullføre en delvis repetisjon i stedet for en full repetisjon vil ikke engasjere musklene du bruker fullt ut, og negere noen av fordelene med øvelsen. Forsikre deg om at du senker deg ned til albuen danner en 90-graders vinkel.

Albuene stikker ut

Når du lar albuene stikke ut, flytter du spenningen fra triceps til skuldrene, noe som kan føre til skader. Forsikre deg om at albuene holder seg inntil kroppen gjennom hele dipsen.

Du går for lavt

Hvis du synker for lavt i dipsen, vil du legge for mye press på skulderen. Stopp når overarmene er parallelle med gulvet før stiger opp igjen.

Du beveger deg for raskt

Bevege sakte og med kontroll for maksimale resultater.

Relaterte artikler:

Styrketrening med dips

Hvordan trene opp muskler

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!