Core trening med strikk

0
52
Core trening med strikk
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Lei av planker, crunches og andre kjerneøvelser? Prøv core trening med strikk eller motstandsbånd, som virkelig vil styrke kjernemuskulaturen din.

Du trenger ikke noe fancy utstyr eller et sett med vekter for å bygge muskler og styrke kjernen din. Motstandsbånd eller strikk til en styrketreningsøkt vil overbevise deg om at dette er effektiv trening. I tillegg kan du gjøre alle disse øvelsene stort sett hvor som helst, ute eller inne i stua.

Hvordan gjøre det: Gjennomføre 12 til 15 repetisjoner av hver av disse øvelsene for å fullføre ett sett. Ha som mål å gjennomføre tre sett fire dager i uken.

Hva du trenger: Et motstandsbånd eller strikk.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Russisk twist

Målrettet mot skuldre, mage og skråstilte muskler.

  • Sett deg på gulvet med beina utstrakte og samlet, og ha båndet eller strikken viklet rundt fotsålene. Hold den ene enden av båndet i hver hånd. Bøy knærne litt, hold hælene på gulvet, og hold hendene for å bringe begge ender av båndet sammen.
  • Med kjernen engasjert og rygg rett, len deg tilbake 45 grader og strekk armene foran deg i øyehøyde. Hold motstandsbåndet stramt hele veien når du gjør bevegelsen.
  • Vri til venstre, deretter høyre for å fullføre en repetisjon.
  • Gjør 3 sett med 12 til 15 repetisjoner.

Knetrekk

Målrettet mot magemuskler og rumpe.

  • Start på gulvet i push-up posisjon (armene rett, balanserende på hender og tær) med midten av båndet eller strikken viklet rundt fotsålen på høyre fot, hold den ene enden av båndet i hver hånd, håndflatene flate.
  • Hold kjernen engasjert under hele øvelsen. Trekk høyre kne mot brystet; bue litt mot taket som om du bringer hodet for å møte kneet. Trykk høyre hæl tilbake for å rette ut beinet, og deretter nedre fot for å starte. Opprettholde push-up posisjon hele veien.
  • Gjør 3 sett med 12 til 15 repetisjoner per øvelse.

Side V

  • Målrettet mot kjerne og obliques.
  • Ligg med forsiden opp på gulvet med beina sammen, båndet viklet rundt fotsålene, hold den ene enden av båndet i hver hånd, armer langs sidene.
  • Trekk i båndet med begge armene mens du løfter til V sittestilling.
  • Hold stillingen i 3 til 5 tellinger, og senk deretter over- og underkroppen sakte tilbake til gulvet.
  • Gjør 3 sett med 12 til 15 reps.

Torso twist

Målrettet mot mage og skrå kjernemuskker.

  • Stå på midten av båndet eller strikken med føttene fra hverandre, og hold den ene enden av båndet i hver hånd. Bøy albuene ved sidene, før hendene opp til skuldernivå, håndflatene vender fremover.
  • Bøy knærne litt og rotere overkroppen (fra hoftene opp) mot venstre, og hold føttene godt plantet mot underlaget; vend tilbake til sentrum og rotere mot høyre for å fullføre en repetisjon.
  • Gjennomføre 3 sett med 12 til 15 repetisjoner.

Relaterte artikler:

Trene rygg med strikk

Trene bryst med strikk

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!