Chins trening

0
74
Chins trening
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Chins er en styrketreningsøvelse, og styrker muskler som latissimus dorsi og biceps. Lær mer om trening med chins.

Når du gjennomfører chins, er håndflatene vendt mot kroppen.

Chins har en rekke forskjellige teknikker. Bevegelsen begynner med armene strukket over hodet, der du griper tak i en overliggende stang. Kroppen trekkes opp, slik at stangen nærmer seg eller berører den øvre delen av brystet. En chin-up regnes som komplett basert på en rekke kriterier med tanke på hvor haken skal være ved stangen eller håndtaket. Kroppen senkes deretter til armene er rette, men ikke i en lockout, og øvelsen gjentas vanligvis.

Trening og utførelse

Spesifikk trening er nødvendig for å øke chin-ups ytelse.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Ytelsen kan måles på forskjellige måter:

  • antall repetisjoner uten å berøre gulvet
  • antall repetisjoner i et spesifisert tidsintervall (1/3/30 minutter, 1/6/12/24 timer)
  • antall repetisjoner med totalvekt (kroppsvekt pluss tilleggsvekt)

Relaterte artikler:

Chin up vs pull up

Hvordan klare pull ups

Annonse fra MILRAB