Burpees muskler

0
401
Burpees muskler
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE
X-LIFE.NO gir deg alt du trenger av treningsutstyr!

ALT AV UTSTYR TIL

HJEMMETRENINGEN!

OPPTIL 40% RABATT!

Burpees utfordrer mange muskler i både over- og underkroppen, samt i kjernen. Lær mer om hvilke muskler du bruker når du trener burpees.

Trene burpees

En av fordelene med burpees er at de ikke trenger noe ekstra utstyr og kan være en del av en utfordrende kaloriforbrennende kardiovaskulær treningsrutinerutine. Burpees er en trening for hele kroppen som jobber med hamstrings, lårmuskler og leggene i underkroppen, bukmusklene i magen og brystmuskler, triceps og skuldrene i overkroppen.

Hvordan utføre en burpee

Burpees blir ofte betraktet som en kroppsøvelse. For å gjøre en burpee. Start i stående stilling med armene ved din side:

  • Sett deg ned og plant hendene flatt på bakken litt bredere enn skulderbredden fra hverandre.
  • Bruk hendene dine til å støtte kroppen din, spark føttene tilbake til du er i en plankeposisjon.
  • Gjør en enkelt push-up.
  • Støtt kroppen din med hendene og armene, hopp føttene opp mot hendene og land med føttene i startposisjonen.
  • Hopp oppover.
  • Land i startposisjonen. Gjenta.

Du kan også gjøre burpee mer utfordrende med noen enkle varianter. For eksempel kan du prøve å legge til en klapp-push-up, gjøre hoppet på slutten høyere og mer eksplosivt eller øke hastigheten på burpeene dine. Du kan også gjøre det enda mer utfordrende, der du på slutten av burpee hopper opp for å ta en pull-up bar. Etter å ha gjort en push-up, dropp ned til bakken og begynn på en ny burpee.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

SPAR

OPPTIL

40%


Burpees muskler

Burpees er en sammensatt øvelse med høy intensitet som utfordrer flere muskelgrupper og ledd. Når du sparker føttene tilbake til planken i begynnelsen av øvelsen, bruker du disse musklene, som beskrevet:

  • Den store ryggstrekkeren for å forlenge overkroppen og ryggraden
  • Hoftemuskulaturen
  • Lårmuskelen for å forlenge knærne og hoftene
  • Leggmusklene

Når du hopper føttene tilbake, inkluderer musklene som brukes:

  • Magemuskulaturen
  • Setemuskulaturen og hamstringsene dine for å bøye hoftene
  • Hamstrings for å bøye knærne

I løpet av push-up-fasen til burpee er brystmusklene som er aktivert. Andre muskler som hjelper til med bevegelsen inkluderer triceps og fremre muskulatur i skuldrene. I tillegg til musklene som skaper bevegelse, aktiveres flere muskler for å stabilisere leddene og kroppen din, inkludert biceps og lårmuskulaturen.

Muskler i overkroppen jobber for å holde kroppen rett under bevegelsen, inkludert:

  • Utvidelse av overkroppen og ryggrad med den store ryggstrekkeren
  • Forlenge hoftene med setemuskelen og hamstrings
  • Forlenge knærne med lårmuskelen
  • Oppnå plantarfleksjon av ankelen med leggmusklene

Relaterte artikler:

Burpees med belastning

Styrkeøvelser med burpees

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

OPPTIL

45%

RABATT!