Burpees med belastning

0
15
Burpees med belastning

Lær mer om hvordan du kan trene burpees med manualer eller kettlebells, en variant av klassisk burpees.

Burpees med vekter

Burpees med vekter er en måte å variere burpees på, der du også får trene muskulaturen i overarmene og skuldrene. Burpees trener alle de store muskelgruppene. Burpees er en krevende øvelse som i tillegg til å trene opp styrke, også vil være meget bra utholdenhetstrening. Til denne øvelsen kan du bruke manualer eller kettlebells. hv

Hvordan trene burpees med belastning

  • Utgangposisjonen er at du står oppreist med beina litt i fra hverandre og en vekt i hver hånd. Du må gjøre en vurdering på hvor tunge manualene skal være.
  • Bøy knærne inntil vektene går ned i gulvet på yttersidene av hver fot
  • Ta én armheving
  • Mens du holder hendene i manualene, flytter du føttene bakover i en rask bevegelse, og inntar samme utgangsposisjon som for armhevinger
  • Hopp tilbake til utgangsposisjonen i punkt 2
  • Reis deg opp slik at du står som i punkt 1
  • Ta en bicepscurl på hver arm
  • Repetere styrkeøvelsen

10 repetisjoner i ønsket antall serier, med 30-60 sekunder pause mellom hver serie.

Relaterte artikler:

Styrkeøvelser med burpees

Styrkeøvelser med armhevinger