Bli raskere på 10 km ved å gå ned i vekt

B

Finn ut hvor mye raskere du kan løpe 10 km ved å gå ned i vekt, og hvordan du kan bruke SpurtFaster for å kalkulere din fart på distansen.

Farten du greier å holde på en distanse

Det er ingen hemmelighet at kroppsvekt har en påvirkning på hvilken fart du greier å holde over en bestemt distanse. Jo lenger distanse du løper, jo større betydning kan vekten din ha for hvor raskt du løper. Jo tyngre du er, jo mer energi må nødvendigvis bli brukt for å forflytte deg fremover. Har du noen overflødige kilo, kan det være mye å hente i sekunder og minutter ved å kvitte seg med disse. Med SpurtFaster kan du raskt og enkelt estimere hvor mye raskere du løpe ved å redusere kroppsvekten. Kalkulatoren vil også beregne hvor mye mer tid du vil bruke, dersom du har noen kilo ekstra.

Beregne hvor mye raskere du kan løpe med SpurtFaster

Legg inn vekt, 10 km under distanse, og hvilken tid du brukte på distansen for å beregne hvor mye raskere du kan løpe en bestemt distanse.

Gradvis vektreduksjon

Dersom målet ditt er å kvitte seg med noen overflødige kilo, bør du ha et langsiktig perspektiv. For rask vektnedgang kan føre til at du reduserer muskelmasse, som ubønnhørlig vil føre til at du blir tregere, ikke raskere. Ha fokus på å spise sunn mat gjennom balansert kosthold. Test ut vår kalkulator for vektreduksjon som gir deg planer for hvordan du kan gå ned i vekt.

Relaterte artikler:

SpurtFaster

Mat for løpere

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg