Beste trening for fettforbrenning

0
94
Beste trening for fettforbrenning
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB

SOMMERNORGE!

400+ TILBUD!

Å trene regelmessig med lite eller ingen resultater kan være veldig nedslående, tappende og tidkrevende. Lær mer om beste trening for fettforbrenning.

Til syvende og sist er den beste måten å forbrenne fett på å sørge for at kaloriforbruket ditt er mindre enn antall kalorier du forbrenner gjennom trening. Dette betyr at du må sørge for at du spiser mindre enn du forbrenner. For å unngå timevis med langvarig aerob trening, (i mindre doser kan det være veldig gunstig), bør du ha som mål å gjennomføre øvelsene og treningsmetodene som forbrenner flest kalorier på et minimum av tid, for å hjelpe deg med å oppnå høyere fettforbrenning.

Her er noen av den beste trening for fettforbrenning:

Knebøy

Knebøy er en sammensatt bevegelse som innebærer å bruke mer enn en muskel om gangen. Knebøy aktiverer kjernen, hamstrings, knær, ankler, setemuskler og hofteledd mens de utføres.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Markløft

Markløft, omtrent som knebøyen, er nok en strålende øvelse. Dette skyldes at det er en av de beste sammensatte øvelsene, da det involverer nesten alle større muskelgrupper i kroppen, noe som betyr at den vil ha et mye høyere energiforbruk – og et høyere energiforbruk betyr en høyere kaloriforbrenning. Start med manualer i hver hånd og arbeid opp til å bruke en vektstang.

Kettlebell-sving

Kettlebell-sving er meget effektiv, fettforbrennende øvelse. De kraftige bevegelsene aktiverer sete- og lårmuskler mens du raskt bygger opp pulsen. En studie viste at hjertefrekvensen i løpet av en 20-minutters kettlebell-treningsøkt steg til 93% av makspuls, og med det forbrente 20,2 kalorier per minutt.

HIIT

Vi har alle hørt om fordelene med HIIT (intervalltrening med høy intensitet). Men du vet kanskje ikke ennå at de virkelige fordelene med HIIT kan oppnås ved hjelp av kardiomaskiner. For eksempel kan sprint på tredemølle eller romaskin gi høyere energiforbruk enn aerob trening med moderat intensitet. Dette betyr at du kan forbrenne flere kalorier på kortere tid. Prøv å bytte mellom å gå og sprinte på en litt skrånende tredemølle, for intens trening som kroppen din vil takke deg for.

Burpees

Burpees kan være en krevende form for HIIT-trening, og med sine imponerende kaloriforbrenningsegenskaper er det ingen overraskelse hvorfor. Burpees kombinerer en rekke styrkeøvelser inn i en enkelt øvelse, så neste gang du bare har fem minutter til å trene, vet du hva du skal gjøre.

Gående utfall

Gående utfall er en annen effektiv kaloriforbrenner. Ved å kombinere motstandsarbeid (når vekter som manualer brukes) med aerob trening, øker stoffskiftet ditt. Jo tyngre manualer, jo mer energi bruker du. Med andre ord, i stedet for å bruke den letteste, enkleste vekten – gå for et tyngre alternativ, da det vil føre til høyere kaloriforbrenning.

Relaterte artikler:

Annonse fra MILRAB

GRATIS BYTTE I 30 DAGER!