Beste trening for å forbrenne fett

0
21
Beste trening for å forbrenne fett
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Forme magemusklene dine og bli kvitt magefettet som dekker dem med disse øvelsene. Lær mer om beste trening for å forbrenne fett.

Burpees

Hvis du vil fjerne fettet, må du jobbe med så mange muskler som mulig. Burpees gjør akkurat det. Den eksplosive øvelsen – som innebærer å gå fra en push-up posisjon til et hopp og tilbake til en push-up posisjon – treffer hver muskel fra topp til tå. Faktisk fant en studie at 10 raske repetisjoner er like effektive for stoffskiftet ditt som en 30 sekunders sprint med maksimal intensitet, slik at du kan forbrenne magefettet raskere enn noen gang før.

Fjellklatrer

Tenk på fjellklatreren som en planke i bevegelse. Du utfører en minicrunch når du eksplosivt trekker ett kne inn mot brystet. Det som gjør denne øvelsen krevende, er at kjernen din må jobbe overtid for å holde kroppen din stabil og rett hver gang du løfter en fot fra gulvet.

Kettlebell Sving

Kettlebell-svingen kan være en av de beste kaloriforbrennende øvelsene. For å drive den tunge jernkulen, må du engasjere store fettforbrennende muskelgrupper som setemuskler, hofter og quads. Den eksplosive naturen til denne bevegelsen får opp pulsen din med en gang, men det trener også kjernen din. Dynamikken til kettlebell på toppen av svingen vil prøve å trekke deg fremover, så du må stramme magen din som om du utførte en stående planke.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Medisinball sprett

Hvis du ikke har brukt medisinball siden videregående skole, har du gått glipp av mye. Kjernen din er ditt kraftsenter, så det å utføre eksplosive bevegelser som medisinball sprett krever at alle musklene mellom nakken og hoftene dine fungerer sammen. Og hvis du øker tempoet og spretter ballen med mer kraft og hastighet, vil det heve pulsen og forbrenne mange kalorier. Du trenger ikke en gang å øke vekten. En medisinball på 3 kilo fungerer helt fint hvis du øker frekvensen og kraften når du spretter ballen.

Utfall med manualer

Hev manualer over hodet samtidig som du gjør et utfall. Når belastningen skifter for hver repetisjon, må alle musklene i overkroppen jobbe sammen for å holde vekten rett over deg.

Relaterte artikler:

Beste fettforbrenning

Øke fettforbrenning

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!