Beste måte å forbrenne fett

0
173
Beste måte å forbrenne fett
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

X-LIFE.NO gir deg alt du trenger av treningsutstyr!

SPAR

3000,-

9 999,-

12 999,-

- 18 km/t

- 10 stigningsnivåer

- 12 forhåndsinnstilte program

- Threadflex dempesystem som gir 12% mykere demping enn asfalt

Enten du slanker deg for å forbedre din helse eller for å gå ned i vekt, kan det være utfordrende. Lær mer om beste måter å forbrenne fett.

Beste måte å forbrenne fett

Enten du ønsker å forbedre din generelle helse eller ganske enkelt slanke deg om sommeren, kan det være ganske utfordrende å forbrenne overflødig fett. I tillegg til kosthold og trening, kan mange andre faktorer påvirke vekt og fettap. Heldigvis er det mange enkle grep du kan ta for å øke fettforbrenningen, raskt og enkelt.

Her er de beste måtene å forbrenne fett raskt og fremme vekttap.

Start med styrketrening

Styrketrening er en type trening som krever at du gjennomfører motstandstrening med eller uten vekter som belastning. Det bygger muskelmasse og øker styrken. Styrketrening har vist seg å øke energiforbruket til hvile og redusere magefettet, spesielt når det kombineres med aerob trening.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OKTOBERFEST HOS MILRAB

SPAR

OPPTIL

40%!


Følg et proteinrikt kosthold

Å inkludere mer proteinrik mat i kostholdet ditt er en effektiv måte å redusere appetitten og forbrenne mer fett. Å spise mer protein kan være forbundet med en lavere risiko for magefett. Å øke proteininntaket ditt kan redusere appetitten, redusere kaloriinntaket og bevare muskelmassen.

Få mer kvalitetssøvn

Å legge seg litt tidligere eller stille vekkerklokken litt senere, kan bidra til å øke fettforbrenningen og forhindre vektøkning. Å få nok søvn kan være forbundet med redusert matlyst og sult, samt lavere risiko for vektøkning.

Spis mer sunt fett

Selv om det kan virke motstridende, kan det å øke inntaket av sunt fett faktisk bidra til å forhindre vektøkning og hjelpe deg med å opprettholde følelser av metthet. Fett tar en stund å fordøye og kan bidra til å bremse tømmingen av magen, noe som kan redusere appetitten og sulten. Fett blir fordøyd sakte, så å spise det kan bidra til å redusere appetitten. Et høyere inntak av sunt fett er assosiert med lavere risiko for vektøkning og redusert magefett.

Drikk sunnere drikkevarer

Å bytte ut sukkersøtede drikker med noen sunnere valg, er en av de enkleste måtene å øke fettforbrenningen. Sukkersøtede drikker og alkoholholdige drikker kan være forbundet med en høyere risiko for magefett. Grønn te og vann har vist seg å øke vekttap og fettforbrenning.

Fyll på med fiber

Løselig fiber absorberer vann og beveger seg langsomt gjennom fordøyelseskanalen, slik at du føler deg mett lenger. Et høyere inntak av fiber kan være forbundet med fettap, redusert kaloriinntak og større vekttap.

Kutt ned på raffinerte karbohydrater

Å redusere inntaket av raffinerte karbohydrater kan hjelpe deg med å miste ekstra fett. Raffinerte karbohydrater har lite fiber og næringsstoffer. De kan øke sulten og forårsake topper og krasjer i blodsukkernivået. Forbruk av raffinerte karbohydrater har også vært assosiert med økt magefett.

Øk din utholdenhet

Kardio, også kjent som aerob trening, er en av de vanligste treningsformene og er definert som enhver type trening som spesifikt trener hjerte og lunger. Studier viser at jo mer aerob trening folk får, jo mer magefett har de en tendens til å miste. Cardio kan også bidra til å redusere midjeomkretsen, redusere kroppsfettet og øke muskelmassen.

Drikk kaffe

Koffein er en primær ingrediens i omtrent alle fettforbrenningstilskudd, og med god grunn. Kaffe inneholder koffein, noe som kan øke nedbrytningen av fett og øke metabolismen. Studier viser at høyere inntak av koffein kan være forbundet med større vekttap.

Prøv høyintensitetsintervalltrening (HIIT)

Høyintensiv intervalltrening, også kjent som HIIT, er en form for trening som kombinerer raske sprintintervaller med korte restitusjonsperioder for å holde hjerterytmen høy. HIIT kan bidra til å øke fettforbrenningen og forbrenne flere kalorier på kortere tid enn andre treningsformer.

Legg probiotika til kostholdet ditt

Probiotika er en type gunstige bakterier som finnes i fordøyelseskanalen som har vist seg å forbedre mange aspekter ved helsen. Å ta probiotisketilskudd eller øke inntaket av probiotika gjennom matkilder, kan bidra til å redusere kroppsvekt og fettprosent.

Øk jerninntaket ditt

Jern er et viktig mineral som har mange viktige funksjoner i kroppen. En mangel på jern kan være assosiert med nedsatt skjoldbruskfunksjon og kan forårsake symptomer som tretthet og kortpustethet. En studie fant at behandling av jernmangel hjalp vekttap.

Gi periodisk faste en sjanse

Periodisk faste er et kostholdsmønster som involverer perioder med spising og faste, eksempelvis 16 timer faste og 8 timer der du kan spise. Det har vist seg at periodisk faste reduserer kroppsvekten og kroppsfettet og kan bidra til å bevare muskelmassen når den kombineres med motstandstrening.

Relaterte artikler:

Hvordan forbrenner kroppen fett

Kilder til umettet fett

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

OPPTIL

45%

RABATT!