20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 10% RABATTKODE!

Beinpress muskler

Beinpress styrker de store muskelgruppene i beina dine, og kan være effektiv styrketrening. Lær mer om hvilke fordeler du har av å trene beinpress.

Beinpress muskler

Sammen med andre typer styrketreningsøvelser, er sittende beinpress til fordel for kroppen din på mange måter. Når du bruker en beinpress, inkluderer lårmuskler og hamstrings, med sekundær hjelp fra setemuskulatur og legger. Ved å styrke disse store muskelgruppene kan du forebygge aldersrelatert tap av muskelmasse, stabilisere blodsukkeret, forbedre balansen og holdningen, redusere smerter i korsryggen og ledd og gå ned i vekt eller opprettholde vekt.

Hvordan utføre beinpress

For å utføre et beinpress, plasser føttene dine på motstandsplatene med tærne og knærne peker fremover. Forsikre deg om at du har en 90-graders bøy i knærne. Pust inn og pust ut mens du skyver platene med føttene flate, strammer kjernen, setemuskulaturen, fremre lårmuskulatur og hamstrings. Ikke lås knærne, og hold overkroppen stille mens du skyver. Trykk et øyeblikk øverst på beinet, og kontroller bevegelsen når du sakte bøyer knærne tilbake til startposisjonen.

Utfør tre til fem sett med beinpressen, med omtrent åtte til 12 repetisjoner i hvert sett. Prøv å øke vektmengden i hvert sett, slik at du gradvis kan bygge større beinstyrke. Du kan også utføre øvelser med enkle bein i beinpressen. Gjenta trinnene ovenfor, men for hvert av beinene.

Relaterte artikler:

Styrkeøvelser med beinpress

Styrkeøvelser med tåhev

Om forfatteren

Legg inn kommentar


INNSPURT!

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OKTOBER

DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 15% MED RABATTKODE

20-50% RABATT!

20-50% RABATT!