Basis styrkeøvelser

0
96
Basis styrkeøvelser
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB

SOMMERNORGE!

400+ TILBUD!

Styrketrening kan være skremmende for nybegynnere, men fordelene kan ikke undervurderes; Mer muskler, høyere kaloriforbrenning, sterkere bein og ledd, bedre utholdenhet og redusert risiko for skade under en annen trening.

Husk å kombinere styrketrening med kardio når du planlegger trening, og prøv disse øvelsene for styrketrening for nybegynnere, når du er klar å bli sterkere.

Start med kroppen som belastning

Kroppsvektøvelser lar deg først fokusere på teknikk, slik at du kan gi deg selv et solid, trygt fundament og løse eventuelle ubalanser i muskler. Vi har alle ubalanser og svakheter som hindrer oss i å bevege oss optimalt. Det er viktig å ta tak i disse før du legger til en betydelig ekstern belastning på treningsøktene dine. Å bygge opp en bestemt type styrke kan også tjene som en fordel for din vanlige fysiske aktivitet. Hvis den valgte sporten eller aktiviteten krever en bestemt styrke, så arbeid med de ønskede bevegelsesmønstrene du vil bruke.

Tre viktige styrketreningsøvelser for nybegynnere

Etter at du har opparbeidet deg styrke ved å bruke kroppen som belastning, fortsett med disse fem styrketreningsøvelsene for nybegynnere som jobber med hele kroppen din, med rom for modifikasjoner og varierende intensitet.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Knebøy

Knebøy er en av de beste styrketreningsøvelsene for nybegynnere. Knebøy trener ikke bare beina dine, men også kjernen og overkroppen. Stå med føttene litt bredere enn hoftene, føttene vendt fremover. Se rett frem med armene ut foran kroppen. Med brystet ut, skuldrene tilbake og magesekken, senk sakte rumpa ned så langt du kan. Pass på at knærne ikke skyver frem over tærne. Vekten skal være i hælene, ikke tærne. Gå tilbake til startposisjon uten å avrunde ryggen mens du står, og fullføre 15-20 repetisjoner.

Armhevninger

Heldigvis er det en million push-up-variasjoner for å møte enhver nybegynner på sitt nivå. Starte i en plankeposisjon med armene utstrakt, og senk deretter kroppen din til brystet nesten berører gulvet. Hold kroppen din i en rett linje, med albuene nær sidene, og skyv deg selv opp igjen. Strebe etter så mange repetisjoner som mulig.

Planke

Noen av oss elsker å hate dem, men de akselererer styrke i hele kroppen din, enten du gjør dem fra hendene, sidene eller underarmene. Plassere kroppen din i en pushupposisjon, med armene i skulderbredde avstand fra hverandre. Engasjere kjernen, så ryggen ikke faller ned eller stikker opp i luften. Hold i 30 sekunder, og trene til at du greier noen minutter.

Relaterte artikler:

Morsomme styrkeøvelser

Beste styrkeøvelser

Annonse fra MILRAB

GRATIS BYTTE I 30 DAGER!