Balanseøvelser for barn

0
51
Balanseøvelser for barn
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB
40% PÅ GARMIN

OPPTIL 30%

PÅ SPORTSKLOKKER!

Barn er eksperter på å falle, enten de leker, spiller eller bare går over rommet. Barna bli jevnlig kjent med tyngdekraften. Lær mer om balanseøvelser for barn.

Stå på en fot

Å stå på en fot er en grunnleggende balanseringsferdighet, men ikke alle barn vil kunne mestre det med en gang. Hvis barnet ditt har problemer med dette, begynn med å la hen først stå på en fot mens du holder den andre på en krakk. Når hen forbedrer seg, bytter du ut avføringen med en ball. Sørg for å gjøre dette med begge beina. Lag et spill av det. Se hvor lenge han kan balansere på hvert bein, og la ham hen det med lukkede øyne.

Hoppe paradis

Paradis er en klassisk aktivitet, og med god grunn. Det er flott for å utvikle balanse, og barna elsker det. For en ekstra utfordring og for å få enda mer ut av dette spillet, spill det uten å bytte føtter. Dette tar ferdighetene med å stå på en fot til neste nivå.

Stå på en Bosu-ball

Bosu baller er populære i voksentrening, og er også bra for barn. La barnet ditt øve på å stå på toppen av bosu-ballen så lenge hen kan. Når hen har mestret det, snu bosu-ballen opp ned og be hen stå på den flate delen av ballen.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Stå i et balansebrett

Balansebrett kan være vanskelig for alle – unge eller gamle – i hvert fall hvis du skal stå på det lenge. Du og barnet ditt kan bytte på å holde seg på brettet så lenge dere kan. Snart kan du oppdage at barnet ditt kan være lenger på balansebrettet enn du kan.

Nøkkelen til å forbedre barnets balanse, eller andre aspekter av kondisjonen, er å gjøre øvelsene morsomme. Jo mer barna koser seg, jo mer vil de gjøre.

Relaterte artikler:

Stasjonstrening barn

Trening for barn