Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*HENT KUPONGKODE OG FÅ 20% PÅ ALLE JAKKER!

Balanse øvelser

Disse enkle balanseøvelsene kan gjøres hjemme for å forbedre helse og mobilitet. Lær mer om hvordan du kan trene opp balansen hjemme.

Balanseøvelser

Ikke bekymre deg hvis du ikke har trent mye på en stund – disse balanseøvelsene er skånsomme og enkle å følge. Bruk løse, behagelige klær og hold litt vann i hendene. Bygg sakte opp og sikte på å øke repetisjonene av hver øvelse gradvis over tid. Vurder å gjøre øvelsene i nærheten av en vegg eller en stabil stol i tilfelle du mister balansen.

Sidelengs gange

  • Stå med føttene sammen, knærne litt bøyde.
  • Gå sidelengs på en langsom og kontrollert måte, og flytt den ene foten til siden først.
  • Følg på med den andre foten.
  • Unngå å slippe ned hoftene mens du går. Utfør 10 trinn hver vei eller fra den ene siden av rommet til den andre.

Enkel vinranke

Dette innebærer å gå sidelengs ved å krysse den ene foten over den andre.

  • Start med å krysse høyre fot over venstre.
    Følg på med venstre fot.
  • Prøv med 5 tverrtrinn på hver side. Om nødvendig, legg fingrene mot en vegg for stabilitet. Jo mindre trinn, jo mer må du jobbe med balansen.

Hæl til tå gange

  • Stå oppreist, legg høyre hæl på gulvet rett foran venstre tå.
  • Gjør det samme med venstre hæl. Sørg for at du hele tiden ser fremover. Om nødvendig, legg fingrene mot en vegg for stabilitet.
  • Prøv å utføre minst fem trinn. Når du utvikler deg, flytt deg bort fra veggen.

Stå på et bein

  • Start med å stå mot veggen, med armene utstrakt og fingertuppene berører veggen.
  • Løft venstre ben, hold hoftene i vater og hold en liten bøyning i motsatt ben. Legg foten forsiktig tilbake på gulvet.
  • Hold i 5 til 10 sekunder og utfør 3 på hver side.

Steg opp

Bruk et trinn, helst med et rekkverk eller i nærheten av en vegg, for å bruke som støtte.

  • Gå opp med høyre ben.
  • Følg på med venstre bein.
  • Gå ned igjen og gå tilbake til startposisjonen.

Nøkkelen for å bygge balanse er å gå opp og ned sakte og på en kontrollert måte. Utfør opptil 5 trinn med hvert bein.

Relaterte artikler:

Sirkeltrening øvelser

Øke forbrenning

Om forfatteren

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds


Nytt sosialt nettverk for skilte og single foreldre


INNSPURT!

Av Spurt
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OPPTIL 40% RABATT!

20-50% RABATT!