90 minutter rolig løping

9

90 minutter rolig løping. Denne treningsøkta besto av 90 minutter løping med lav intensitet.

Målet med treningsøkta

Målet var å gjennomføre en langtur for å øke aerob kapasitet og venne beina til økt belastning over et lenger tidsrom.

Gjennomføring av rolig trening

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

90 minutter løping med lav intensitet

Treningsøkta ble gjennomført i lett kupert terreng på hardt underlag. Etter en halvannen måned uten langturer, må jeg begynne å trene opp igjen evnen til å løpe langt, og 90 minutter var langt nok. Jeg kjente det godt i beina etter bare 90 minutter. Målet er å komme opp i 3 timers langturer i løpet av de 5-6 neste ukene.

Relaterte artikler:

90 minutter løping

Tren opp utholdenheten når du løper rolige langturer

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg