Fartslek når du er sliten
Fartslek når du er sliten
17. desember 2018
Fart når du skal løpe 5 km
Fart når du skal løpe 5 km
18. desember 2018

90 minutter løping

90 minutter løping. Denne treningsøkta ble gjennomført med 90 minutter løping i rolig tempo. 

Målet med treningsøkta

Målet med denne treningsøkta var å øke aerob kapasitet og bygge treningsvolum frem mot neste sesong. 

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

Jeg løp i underkant av 15 km i løpet av denne treningsøkta, så tempoet var veldig lavt. Det føltes likevel ikke for lavt, og noe av grunnen til det kan være at det være kaldt, ned mot 10 minusgrader. Du merker at alt går tregere når det er såpass kaldt. Løypa jeg løp i var mye opp og ned. Først 2,5 km nedover, og 1 km i et flatt parti. Deretter var det snaut 4 km med god stigning. Samme vei tilbake. Dette er en fin løype som jeg kommer til å trene mye i fremover. 

Relaterte artikler:

Treningsprogram halvmaraton under 1.35

Effektiv kondisjonstrening for løpere

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *