8x 1000 meter intervall på bane

0
215
8x 1000 meter intervall på bane


HØSTSALG!



Denne treningsøkta gjennomførte jeg med 8×1000 meter intervaller med hard intensitet.

Effekt av trening

Denne treningen økte min anaerobe toleranse og forbedret mitt maksimale oksygenopptak (VO2max) og effektivitet. Den økte også hastigheten du kan opprettholde uten å danne melkesyre. Treningsvarigheten var lang nok til å øke tretthetsresistens i hastigheten som ble brukt. Karbohydrater er hovednæringskilden som kroppen din bruker med denne treningsintensiteten.

Gjennomføring av langintervaller

Treningsøkta startet med rolig oppvarming i 2 km, og ble fulgt opp 8×1000 meter intervaller med 2 minutter pause mellom hvert intervall. Intervallene ble gjennomført på bane under gode forhold. Gjennomføringen gikk relativt greit, men jeg stivnet i siste halvdel av nest siste intervall, selv om intensiteten ikke skulle tilsi det. Det kan ha noe med dagsformen å gjøre. Intensiteten vekslet mellom 83-89 av makspuls.

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-life

VI HAR ALT DU 

TRENGER TIL

HJEMMETRENINGEN!



Hvordan trene opp fart for nybegynnere

1000 meter intervaller

Annonse fra X-LIFESchwinn IC7 spinningsykkel er en tøff spinningsykkel fra en av verdens største merkevarer, kjent for sin kvalitet og unike design!