8 km restitusjonstrening

0
227
8 km restitusjonstrening

8 km restitusjonstrening. Denne treningsøkta gjennomførte jeg med restitusjonstrening i 8 km.

Målet med treningsøkta

Målet med denne treningsøkta var å holde beina gående og har kontinuitet i treningen.

Artikkelen fortsetter under annonsen



Restitusjonstrening

Restitusjonstrening gjennom jogging med svært lav intensitet øker blodgjennomstrømningen, noe som er med på å hjelpe kroppen til å kvitte seg med slaggstoffer. Løpetrening med svært lav intensitet er med på å transportere vekk væskeansamlinger i og rundt muskler, slik at musklene får tilbake sin normale funksjon. På samme tid øker blodgjennomstrømningen, og flere næringsstoffer blir tilført muskler som er belastet, og vil leges raskere.

Gjennomføring av treningsøkt

  • 8 km løping med svært lav intensitet i kupert terreng

Treningsøkta ble gjennomført i vanlig løype som jeg bruker til denne type trening. Jeg merker at formen har blitt veldig mye bedre, spesielt når jeg løper i lange motbakker. Pulsen er ikke så høy, og jeg greier å holde et høyere tempo enn jeg vanligvis gjør. Motiverende å trene når du er inne i en formstigning!

Relaterte artikler:

Trening med lav intensitet

Restitusjonstrening




LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her