8,5 km tempotrening på bane

0
254
8-5 km tempotrening på bane
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra Brynje of NorwayNår Brynjes plagg presterer på klodens mest ugjestmilde steder, så vil de garantert fungere for deg også!

Denne treningsøkta ble gjennomført på bane med 8,5 km tempotrening med hard intensitet.

Denne treningen økte min anaerobe toleranse og forbedret ditt maksimale oksygenopptak (VO2max) og effektivitet. Den økte også hastigheten du kan opprettholde uten å danne melkesyre. Treningsvarigheten var lang nok til å øke tretthetsresistens i hastigheten som ble brukt. Karbohydrater er hovednæringskilden som kroppen din bruker med denne treningsintensiteten.

Gjennomføring av tempotrening uten pause

Nå begynner tempotreningene å bli lange, og jeg begynner å kjenne at det er tøft å ligge rundt terskel i 8,5 kilometer. Men som alltid er det den første halvdelen av tempotreningen som er verst. Selv om intensiteten er mye høyere siste halvdel av tempoøkta, går det likevel lettere. Det virker som om kroppen har vendt seg til å trene med høy intensitet. Etter en rolig oppvarming kom pulsen raskt opp i sone 4, eller hard intensitet, og der lå pulsen gjennom hele tempotreningen.

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeKundefavoritten Masterfit TP150 er en suveren tredemølle i høy kvalitet til hjemmebruk - storebroren til bestselgeren TP100!

Tempotrening på terskel og kortintervall

Tempotrening på bane med hard intensitet

Annonse fra X-LIFEFå 30% rabatt hos X-life på en mengde merkeklær!