7×800 meter intervall på terskel

7

7×800 meter intervall på terskel. Denne treningsøkta gjennomførte jeg 800 meters intervaller med aktiv pause mellom hvert intervall.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å trene intervall på terskel for å øke aerob kapasitet og fart for maraton.

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

  • Oppvarming 2 km
  • 7×800 meters intervall med en intensitet på 85-92 prosent av makspuls
  • 2 km for å jogge ned avslutningsvis

Farten på 800 meterne lå mellom 4:00-4:10 minutter per km, når jeg lå på terskel. Dette er en forbedring fra tidligere da jeg lå på 4:20-4:30 minutter per km. Det kan tyde på at formnivået er på vei oppover. Herlig!

Relaterte artikler:

Terskeltrening når du trener intervall

Terskeltrening med langintervaller

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Siste innlegg