6×1200 meter tempointervall

6

6×1200 meter tempointervall

6×1200 meter tempointervall. Denne treningsøkte kjørte jeg 1200 meter tempointervaller med moderat til hard intensitet.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å trene opp evnen til å holde et høyere tempo over et lenger tidsrom.

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

Oppvarming i 2 km

6×1200 meter tempointervall som vekslet mellom moderat og hard intensitet

2 km for å jogge ned

Tempointervallene vekslet mellom moderat og hard intensitet uten pauser. Jeg startet med en roligere intervall for å få kroppen i gang, og hadde deretter en gradvis økning i intensitet på resterende intervaller. Tempointervallene ble løpt raskere og raskere, men jeg følte likevel at jeg hadde mer å gi når jeg var ferdig.

Relaterte artikler:

Tempointervaller langs vei med hard intensitet

Bli en mer utholdende løper gjennom tempotrening

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Siste innlegg