6×1000 meter intervall på bane

0
250
6x1000 meter intervall på bane
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra Brynje of NorwayNår Brynjes plagg presterer på klodens mest ugjestmilde steder, så vil de garantert fungere for deg også!

Denne treningsøkta gjennomførte jeg med 1000 meter intervaller på bane, rundt anaerob terskel.

Mål med treningsøkt

Målet med denne treningsøkta var å øke aerob kapasitet og utholdenhet, og trene opp hurtighet.

Gjennomføring av treningsøkt

1000 meter intervallene ble gjennomført på bane for å ha høy og jevn og fart. Å løpe bane kan er også relativt skånsomt for beina. Målet var i utgangspunktet å løpe 8 intervaller, men jeg gjennomførte 6 på grunn av dårlig tid. Disse gjennomførte jeg til gjengjeld med hardere intensitet. Pulsen lå på terskel mesteparten av tiden, og farten var på 3:45-3:50 per km. 2 km for å jogge ned avslutningsvis.

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeKundefavoritten Masterfit TP150 er en suveren tredemølle i høy kvalitet til hjemmebruk - storebroren til bestselgeren TP100!

800 meter intervaller

Progressiv intervalltrening for løpere

Annonse fra X-LIFEFå 30% rabatt hos X-life på en mengde merkeklær!