Hard trening om morgenen
Hard trening om morgenen
21. november 2018
Spise rett før trening
Spise rett før trening
21. november 2018
6 km med svært lav intensitet

Stock.adobe.com

6 km med svært lav intensitet

6 km med svært lav intensitet. Denne treningsøkta gjennomførte jeg som restitusjonstrening med svært lav intensitet.

Restitusjonstrening

Restitusjonstrening gjennom jogging med svært lav intensitet øker blodgjennomstrømmingen, noe som er med på å hjelpe kroppen til å kvitte seg med slaggstoffer. Løpetrening med svært lav intensitet er med på å transportere vekk væskeansamlinger i og rundt muskler, slik at musklene får tilbake sin normale funksjon. På samme tid øker blodgjennomstrømmingen, og flere næringsstoffer blir tilført muskler som er belastet, og vil leges raskere.

Målet med treningsøkta

Målet var å friske opp muskulaturen etter en treningsøkt med moderat intensitet dagen før. For å sikre kontinuitet i løpetreningen og gjennomføre trening hver dag, vil jeg fremover legge inn 2-3 treningsøkter som dette, som kan fungere som alternativ til fullstendig hvile.

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

  • 6 km løping med svært lav intensitet

Treningen ble gjennomført i en sløyfe som var omtrent 1,5 km. Løypa var lettere kupert, og ikke særlig krevende. Det passer bra når du skal løpe med lett intensitet. Jeg brukte i underkant av 40 minutter, så farten var lav.

Relaterte artikler:

6 km løping med lav intensitet

Trening med lav intensitet for 10 km under 60 min

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *