5 minutter trening hver dag for å komme i gang

0
353
5 minutter trening hver dag for å komme i gang
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB.NOGARMIN SOLAR - Oppdag de nye modellene!

Å komme i gang med trening handler mye om å etablere en rutine. Lær hvordan du skal begynne å trene med bare 5 minutter trening hver dag.

Komme i gang med 5 minutter trening hver dag

Har du lurt på hvorfor det er så krevende å komme i gang med trening? Det er fordi du ennå ikke har klart å etablere en rutine på treningen. Uten en rutine, kan hver treningsøkt bli en kamp. Du har ennå ikke automatisert det å trene. Å få en ny vane tar tid, og du må regne med å bruke alt fra 2-6 måneder, kanskje enda lenger. Det kan være lang tid for de aller fleste av oss. Hvis du går i gang med 2-4 treningsøkter med en varighet på 30-60 minutter, kan det bli alt for krevende å holde på med over en lenger tidsperiode. Derimot vil det å trene 5 minutter hver dag, være overkommelig et overkommelig og motiverende mål.

Hvorfor trene 5 minutter hver dag

5 minutter hver dag, tenker du. Det er jo ingenting, og man kan umulig komme i form med bare 5 minutter trening hver dag. Men sannheten er at, det kan du. Selv om 5 minutter trening hver dag kan virke lite, vil det ha en treningseffekt på deg som nybegynner. Og når du har greid å lage deg en rutine på å trene regelmessig, vil du ganske raskt oppleve at du får lyst til å trene enda mer. Du har kommet inn i en oppadgående positiv spiral, der treningen du gjennomfører avler mer trening.

Hvordan komme i gang med 5 minutter trening hver dag

Å legge inn 5 minutter trening hver dag, gir deg stor fleksibilitet. 5 minutter er noe du stort sett kan avse når som helst i løpet av en dag, enten det er morgen, formiddag, ettermiddag eller kveld. Legg en plan for når du skal gjennomføre dine 5 minutter med trening hver dag gjennom hele uka. Trene variert med å løpe, trene styrke med kroppen som belastning, aerobics, gå i trapper og mye mer. Variasjon vil gjøre treningen mer motiverende, og også gi deg enda bedre treningseffekt. Prøv også å variere med hvilken intensitet du trener, hvis det er utholdenhet du trener.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeX-LIFE.NO har alt du trenger til hjemmetrening!

Relaterte artikler:

Kom i gang med jogging som nybegynner

Bruk 10 minutter på å komme i gang med løping

Annonse fra X-LIFESchwinn IC7 spinningsykkel er en tøff spinningsykkel fra en av verdens største merkevarer, kjent for sin kvalitet og unike design!